Deel dit artikel
-

Papieren post steeds minder in trek

Er wordt in Nederland steeds minder papieren post verzonden, blijkt uit kwartaalcijfers van TNT. Mailen, chatten, krabbelen en Twitter’en winnen het kennelijk van het kattebelletje, de brief en de vakantiegroet.

De volumes Geadresseerde Post in Nederland daalden met 3 procent. In combinatie met de ongeadresseerde post bedroeg de daling 4,2 procent ten opzichte van vorig jaar. TNT meldt dat ook de hoeveelheid verzonden Direct Mail daalde met 1,4 procent.

Uit de kwartaalcijfers die het bedrijf zojuist presenteerde blijken Nederlandse consumenten en bedrijven minder papieren post te versturen. De gerapporteerde afname ligt in de lijn der verwachting van het post- en koeriersbedrijf, "in lijn met de trend".

De omzet van de afdeling Post groeide een fractie, met 0,6 procent, tot 1,03 miljard euro.

De totale omzet van het hele concern, Post & Pakketten en Express in binnen- en buitenland, kwam uit op 2,8 miljard euro. Dat is 7,5 procent meer dan vorig jaar. De nettowinst daalde van 244 miljoen naar 205 miljoen euro.

Begin juli 2008 nam TNT een belang van 35 procent in Nationale-Apotheek.nl, een bedrijf met nu 50.000 klanten.

Bron foto: Chor ip (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond