Deel dit artikel
-

Prijsvergelijkers stappen samen in papieren magazine

In navolging van Kieskeurig.nl komen nu ook 4 andere vergelijkingssites met een eigen papieren magazine. De insteek van Check moet anders zijn dan het blad van de concurrent. “Kieskeurig.nl schrijft vooral over zichzelf. Wij zijn een echt consumentenmagazine”, aldus hoofdredacteur Eelko Wester.

Wester vervolgt: "Niks ten nadele van Kieskeurig.nl natuurlijk, maar ons blad is breder dan onze eigen websites." Een samenwerking van De vergelijkingssites HetBesteProduct.nl, Vergelijk.nl, Independer.nl en Zoover.nl moet uitmonden in Check, een blad van ongeveer 68 pagina’s over producten endiensten op het web. "Wij hebben ook columnisten en andere rubrieken, bijvoorbeeld over problemen die consumenten ondervinden. Het is geen reclamefolder voor onze eigen websites", zegt Wester.

Waar Kieskeurig ook een rol weggelegd ziet om als Nederlands grootste product- en prijsvergelijker consumenten te informeren over online aankopen, ook bij de mensen die nog nooit via internet iets hebben gekocht, richt Check zich vooral op de mensen die al internet gebruiken. "Het blad wordt met een aantal titels van HUB uitgevers meegestuurd. Dat moeten we nog concretiseren, maar het gaat in ieder geval mee met Computer Idee", aldus Wester.

Met een eerste oplage van 150.000 nummers blijft het blad wel achter bij het concurrerende papieren magazine. "Wij willen ook wel 1,1 miljoen oplagen, maar dat is gewoon niet te betalen", zegt Wester.

Dat het idee lijkt op de uitvoering van Kieskeurig.nl is toeval. "Het is niet afgekeken van Kieskeurig.nl. We hebben altijd al dit plan gehad. Het was een lang gekoesterde wens van HetBesteProduct.nl en Vergelijk.nl. Omdat we het breder wilden trekken dan elektronicaproducten hebben we er ook andere vergelijkingssites bij gezocht. Zo zijn we terecht gekomen bij Independer.nl en Zoover.nl. We willen een brede consumentendoelgroep aanspreken."

Een onafhankelijke redactie, volgens Wester ‘wordt er niet zomaar een verhaaltje geschreven’, toont de laatste trends en nieuwe ontwikkelingen, aangevuld met wetenswaardigheden, interviews, columns. Ook vertelt Check wat deskundigen en consumenten de beste producten en diensten vinden en waarom.

Het blad dat 6 keer per jaar uit moet komen is ook te koop in de winkel en moet los 2,45 euro per nummer kosten.

Deel dit bericht

2 Reacties

rvh

Goed om te zien dat er interntpartijen zijn die het lef hebben om verder te kijken dan online.

Alex de G

Ik zou het dan ook meteen goed doen. En qua financi?le producten niet alleen leningen vergelijken, maar ook kijken naar spaar en beleggingsproducten. Juist over deze producten is nog als eens veel onduidelijkheid. Kijk voor een mogelijke samenwerking dan naar partijen als FX.nl en Evestor.nl.  www.fx.nlwww.evestor.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond