Deel dit artikel
-

KPN reorganiseert marketing

KPN integreert de onderdelen marketing, strategie en innovatie. Deze zet valt onder de in begin 2008 aangekondigde strategie ‘Terug naar groei’ waarvan kostenreductie een belangrijk onderdeel is.

Dit najaar wordt een precieze invulling gegeven aan de integratie van de genoemde onderdelen. De veranderingsslag in de processen heeft gevolgen voor de medewerkers. Waaronder een verandering in de directeursrol. Om deze reden verlaat marketingdirecteur Muriel Arts het bedrijf.

Sommige functies binnen de divisies zullen met de integratie samenvallen. Hoe dit gaat gebeuren en voor welke functies dit gaat gelden, dat is nog niet duidelijk.

"Het is een lange termijnstrategie, KPN moet er een beter bedrijf van worden. Met het samenvoegen wordt het ook makkelijker om de achterkant in te richten en een betere service te verlenen aan klanten", aldus een woordvoerder van KPN.

Het telecombedrijf kondigde in februari het programma ‘Terug naar groei‘ aan. Het belangrijkste doel van de operatie is groei van omzet en winst. Onder meer een besparing op kosten en personeel moet deze groei bewerkstelligen.

KPN doet geen uitspraken over de personeelsleden die met deze reorganisatie binnen de divisies marketing, strategie en innovatie hun baan zien verdwijnen. "In het hele bedrijf wil KPN tot 2011 zo’n 10.000 fte aan personeel verminderen", aldus een woordvoerder.

De strategie van KPN speelt zich af tegen de achtergrond van een krimpende markt voor traditionele vaste verbindingen en door de overheid opgelegde tariefsverlagingen voor mobiele diensten.

Ook het samenvoegen van merken is een gevolg van de ‘Terug naar groei’-strategie. "Het onderscheid tussen de merken Planet en KPN was niet altijd even duidelijk", aldus de woordvoerder. KPN heeft op de consumentenmarkt een aantal merken geschrapt. Planet was daar één van.

Deel dit bericht

5 Reacties

Twan

Ik ben toch benieuwd waar je dit nieuws ("KPN integreert de onderdelen marketing, strategie en innovatie") vandaan haalt… Ik werk bij KPN, maar dit is nieuw voor mij!

peter

vreemde laatste zin: "Planet heeft op de consumentenmarkt een aantal merken geschrapt. Planet was daar ��n van." moet denk ik zijn: KPN heeft op de consumentenmarkt een aantal merken geschrapt. Planet was daar ��n van.

KPN-er

@ Twanals je er werkt en het niet kent moet je je afvragen of het wel relevant voor je is… of dat je een van de 10.000 FTE bent die moet afvloeien

bart

moet je niet eerst organiseren alvorens te kunnen reorganiseren?we zijn net verhuisd met kantoor en zitten -zonder overdrijven- al 6 weken zonder telefoonlijn of ADSL. Waren RUIM op tijd met aanmelden van verhuizing etc. CRM binnen deze organisatie is een fabeltje. Daarbij interesseert 'een klant' ze geen ene flickr…

Visteiltje

Nergens werken er zoveel marketingkneuzen als bij KPN. Ze proberen nu al 10 jaar lang mobiel internet door de strot van de consument te duwen maar die geeft niet thuis. Een treurig zooitje ambtenaren die maar 1 vies woord kennen: "klant"

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond