Deel dit artikel
-

T-Mobile start blog voor iPhone klachten

T-Mobile Nederland is een blog begonnen om klachten over de matige ontvangst van T-Mobile te inventariseren. Gebruikers kunnen op het blog reageren.

Zoals Emerce al vrij snel constateerde bij het uitproberen van de iPhone ruim een maand geleden, is de ontvangst van Apple’s nieuwe 3G telefoon erg wisselvallig.

Sommige klanten geven aan dat ze geen 3G dekking hebben, terwijl dit wel zo op de dekkingskaart staat (reacties uit onder meer Den Bosch, Landsmeer en Drachten). Weer andere klanten melden een matige 3G ontvangst in de metro in Rotterdam of in de trein tussen Gouda in Utrecht.

T-Mobile spreekt over een "veelvoorkomend probleem" dat zich volgens het (internationale) Apple Forum ook in andere landen voordoet. Ook geven sommige klanten aan dat ze met een ander toestel op dezelfde plek een betere 3G dekking hebben dan met de iPhone. Inmiddels hebben ongeveer 35.000 Nederlanders een iPhone met T-Mobile abonnement.

T-Mobile wil de klachten inventariseren om te kijken of er iets aan gedaan kan worden. Ook AT&T heeft klachten gekregen over haperende 3G ontvangst. De chipset voor het dataverkeer zou onvoldoende zijn.

De 3G dekking van T-Mobile is volgens het bedrijf zelf even goed als de concurrentie, maar nogal wat T-Mobile gebruikers spreken dat op het blog tegen.

Vanochtend stonden er al ruim veertig reacties op het blog, waar overigens veel waardering wordt uitgesproken voor het initiatief. Sommigen vinden dat T-Mobile de dienstverlening zou moeten uitbreiden naar andere toestellen. "Daar gaan we naar kijken," zegt woordvoerster Priscilla Tomasoa. "Voor ons is dit ook helemaal nieuw. We volgen de klachten dagelijks en spelen ze terug naar de technische afdeling."

Ondanks de klachten kan T-Mobile de vraag naar de iPhone in Nederland nog steeds niet aan. Klanten moeten nog steeds twee tot drie weken  wachten voor ze hun toestel in huis hebben.

Overigens richt T-Mobile de aandacht zo langzamerhand weer op andere activiteiten. Met ingang van 18 augustus, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend, breiden T-Mobile en toestelmaker Samsung hun Wit Licht’ telefoonpakketten uit met twee speciale multimedia telefoons en nieuw bonusmateriaal. Zo zal de nieuwe cd van Marco Borsato  bij T-Mobile eerder op een geheugenkaart verkrijgbaar zijn dan in de winkel.

Deel dit bericht

14 Reacties

Ronald Verduin

Slecht ontvangst via 3G en of T-mobile bereik.postcode gebied 4661AJ

Michiel

En waar is de blog precies te bezichtigen?

Matthijs van den Broek

De titel van dit artikel doet nieuwswaarde doet vermoeden, de lead ook. 6 augustus 2008 om 17:00 plaatste T-Mobile de openingspost.

Ron

Kat in de zak gekocht vrees ik; tussen thuis (Zwolle) en Amsterdam (werk) geen bereik in de trein. Daar had ik 'm juist voor gekocht….

mart keesmekers

gaat dan wel niet over iphone; maar T-mobile heeft een waardeloze dekking op het moment en nog een grotere waardeloze reactie hierop.De klantenservice (service????) doet er geen reet mee en stuurt me elke keer met een kluitje in het riet.

andre

t- mobile is ook bij mij super slecht. ga nadat ik al twee weken aan het lijntje gehouden wordt door tmobile klantenservice. Naar de winkel van hun en nog doen ze niks. heb al meer dan een maand heeeeeeel slecht bereik!! Mijn vriendin zit mij HI en daar hebben ze veel betere service!!!!!!!!!!

kabouter plof

zit nog steeds te wachten op mijn iphone. snert!

kabouter plof

slome 2.0 telefoon, als tie ooit binnenkomt. maar ook tig-funkties die super werken. waarom dan weer zo half, lijkt vista wel

Anngelina Meulemans

ik vind dat T mobile het woord service wel van de klantenservice mogen afhalen..ik ben al de hele week bezig om mijn verhaal kwijt te kunnen, aan iemand anders dan de klantenservice, omdat de reparateur vind dat ik mijn headsetconnector zelf heb beschadigd. hoe moeilijk is het om je headset aan te sluiten..en ik ben dan ook nog wel een zakelijk klant…heel jammer…en nu…ik weet het niet meer…heeft iemand nog een idee voor mij!! want ik ben ten einde raad.

Fritse

@Anngelina Meulemans: de reperateur van TMobile mag niet als objectief beschouwd worden. Daarnaast komt het bij dit soort reacties van bedrijven vaak voor dat ze niet eens de redenen opgeven waarom het aan de klant zou liggen en wat ze overwogen hebben om de fout bij zichzelf te kunnen leggen. Ten eerste horen ze daar antwoord op te geven. Ten tweede heb je daarnaast recht op een second-opinion van een andere partij waar zowel jij als TMobile zich in kunnen vinden. Bij de klantenservice zitten echter personen die slechts een doorgeefluik zijn en van toeten nog blazen weten. Als je goed uit je woorden kan komen dan raad ik aan om bij een volgend gesprek naar iemand te vragen die meer bevoegdheid heeft en anders maar schriftelijk een flinke klachten in te dienen over de klantenserice en een over de afhandeling van het defect. Het heeft mij bij IBM een paar maanden gekost, maar het helpt.

Fritse

@Anngelina Meulemans: de reperateur van TMobile mag niet als objectief beschouwd worden. Daarnaast komt het bij dit soort reacties van bedrijven vaak voor dat ze niet eens de redenen opgeven waarom het aan de klant zou liggen en wat ze overwogen hebben om de fout bij zichzelf te kunnen leggen. Ten eerste horen ze daar antwoord op te geven. Ten tweede heb je daarnaast recht op een second-opinion van een andere partij waar zowel jij als TMobile zich in kunnen vinden. Bij de klantenservice zitten echter personen die slechts een doorgeefluik zijn en van toeten nog blazen weten. Als je goed uit je woorden kan komen dan raad ik aan om bij een volgend gesprek naar iemand te vragen die meer bevoegdheid heeft en anders maar schriftelijk een flinke klachten in te dienen over de klantenserice en een over de afhandeling van het defect. Het heeft mij bij IBM een paar maanden gekost, maar het helpt.

Frank

Twee maanden geleden bij een winkel in Leiden een iphone teruggebracht, daar was hij ook gekocht, nog steeds niets gehoord,iedere keer is de persoon die er over gaat niet aanwezig, wat een waardeloos bedrijf en was een waardeloze telefoon.Hij heeft het nog nooit goed gedaan, morgen ga ik naar die winkel met de vraag hoe het er mee staat.Als het niet wordt opgelost kunnen jullie dat binnenkort lezen met de naam van de winkel en de naam van de uitbater, wordt vervolgd

Angelina

Beste Frits…ik heb het meerdere malen geprobeerd bij de klantenservice geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen…om iemand te pakken te krijgen die wel wat te vertellen had in het bedrijf..maar dat mogen ze niet..jammerlijk…ook bij proassist hebben ze geen baas…heel bijzonder…ze werken zeker allemaal gratis..( nou ja werken?) ik had laatst ook weer een probleem met T mobile…en daar heb ik gevraagd of zij een klachten formulier voor mij wilde invullen. ik ben 3 dagen later terug gebeld…en hebben mij toen uit eindelijk goed behandeld…en mij wat korting gegeven op mijn abo kosten…maar ik ben er zakelijke mett mobile nog niet uit..maar dat komt wel..die zijn volgende week weer aan de beurt..heb trouwens nu een Iphone en een nokia E 71 en die werkt wel super!!tot de volgende berichtgeving

Willem

T-Mobile bereik is inderdaad slecht. Zij leveren niet waarvoor jij betaalt, maar eisen wel dat je het abonnement uitzit tot het einde. Als je na ingebrekestelling (aangetekend) geen verbetering merkt en dan aangetekend het contract ontbindt wegens hun wanprestatie en hun incasso? zult laten terugboeken, dreigen ze dat ze je zullen laten registreren bij BKR in Tiel. En T-Mobile is niet aangesloten bij een geschillencommissie. Wat is het verschil met afpersing ?? Blijf weg bij T-Mobile, want het is tuig. Voor mij nooit meer een mobiele telefoon-abonnement meer; ik doe alleen nog maar pre-paid.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond