Deel dit artikel
-

Mobiel bellen moet Friesch Dagblad verjongen

Het Friesch Dagblad stapt in de mobiele telefonie in de hoop daarmee op de lange termijn hun lezersgroep te verjongen. De krant heeft hiervoor een whitelabel partnership afgesloten met Debitel.

Het dagblad beschikt niet over een eigen licentie, maar verkoopt onder merknaam Skilje via een whitelabel van Debitel. Skilje is Fries voor, hoe kan het ook anders, bellen en praten.

Marketingmanager bij het Friesch Dagblad Bart van der Kooi vertelt dat de krant een jonge uitstraling nastreeft. Het aanbieden van een mobiele dienst moet hierbij helpen. "We willen een jonge uitstraling hebben. Nu hebben we vooral oudere abonnees. In eerste instantie willen we dus ons imago verbeteren."

Nieuwe abonnees

In tweede instantie hoopt het dagblad hiermee de abonnementen aan jongeren te slijten. Volgens Van der Kooi is het ook mogelijk dat er aan de nieuwe klanten sms’jes worden verstuurd om het Friesch Dagblad onder de aandacht te brengen.

Uit onderzoek bleek dat de gemiddelde lezer van de Friese krant 63 jaar is. Van der Kooi: "Met deze actie hopen we op de lange termijn een gemiddelde leeftijd te hebben bij onze lezers van 30 tot 35 jaar." Het gaat wel een paar jaar duren voor de gemiddelde leeftijd omlaag gaat, meent de marketingmanager: "De vermodernisering van de krant is een langdurig proces."

Geen verplichtingen

Skilje kent geen abonnement en dus ook geen verplichtingen volgens de krant. De beller betaalt 14 cent per minuut naar zowel vaste als mobiele nummers en 7 eurocent per sms. Hiermee is Skilje goedkoper dan de prepaid-aanbieders, maar werkt zelf niet volgens het prepaid-principe. De gebruiker krijgt bij aanschaf een simkaart en betaalt achteraf de daadwerkelijk gebelde minuten.

bron foto: Sirensongs (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond