Deel dit artikel
-

E-mailmarketing van Wehkamp bekroond met prijs

Een e-mailmarketingactie heeft de Wehkamp een zilveren EMMA opgeleverd. Tijdens de zevende editie van de Nationale Email Marketing Conferentie werd geen goud uitgereikt. Brons was er in overvloed voor ABN AMRO Hypotheken Groep, Essent B2B en Robeco Direct.

Wehkamp ontving de E-mail Marketing Award voor de case abandoned cart e-mail. Het bedrijf stuurde een e-mail naar mensen die een online boodschappenwagentje hadden gevuld, maar de bestelling uiteindelijk niet afrondde. In de mail werd het product uit het wagentje opnieuw onder de aandacht gebracht. Het aantal leads was bijna vier keer zo hoog als bij conventionele e-mails. Het was de tone of voice en de technische ondersteuning die de jury opvielen.

De organisatie moet nog wel wat meer de handen uit de mouwen steken wil zij er in de toekomst vandoor gaan met goud. "Bij een sterkere focus op marketingaspecten, zoals testen en het in kaart brengen van klanttevredenheid, zou een gouden EMMA in het vizier zijn geweest", aldus juryvoorzitter Marc Boogers.

Essent B2B kreeg een bronzen EMMA uitgereikt voor een e-mailcampagne met gepersonaliseerde prijsinformatie in de zakelijke markt. ABN Amro Hypotheken Groep werd onderscheiden voor MoneYou, een campagne die leunde op event driven marketing. Robeco Direct tenslotte kreeg een bronzen EMMA uitgereikt voor een mozaïekcampagne.

Er zijn dit jaar geen gouden EMMA’s uitgereikt. Volgens de jury moet daarvoor niet alleen sprake zijn van een overall goede score op alle criteria, maar moet er ook iets spraakmakends zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond