Deel dit artikel
-

Ziggo loopt minstens half jaar achter op UPC

Kabelbedrijf UPC kondigde gisteren twee nieuwe abonnementsvormen aan die een alternatief moeten bieden voor glasvezel. Concurrent Ziggo neemt de pet af voor UPC: “Ze hebben goed werk gedaan en zijn goed voorbereid. Wat dat betreft zijn zij een stap verder.”

Ziggo is bezig, maar test Docsis 3.0 momenteel alleen nog onder de werknemers in een groep van rond de honderd man. "In tegenstelling tot wat UPC heeft gedaan, het regionaal uitrollen, willen wij het grootschalig uitrollen. Dat willen we doen aan het eind van het eerste kwartaal in 2009", aldus een woordvoerder van het kabelbedrijf.

Voor ze de overstap maken naar Docsis 3.0 wil Ziggo ook zeker zijn dat de juiste modem op voorraad is. "die zijn nu nog mondjesmaat beschikbaar." UPC neemt deze modem af van Cisco en verwacht met de distributie hiervan geen problemen te krijgen.

Snelheidsverhoging

Als pleister op de wonde komt Ziggo voor de klanten in hun regio dit jaar wel met een nieuw abonnement op basis van Docsis 2.0: "We willen de snelheden verhogen naar 40 Mbps." Voor nu laat Ziggo het daar ook bij. Er zijn andere prioriteiten: "We zitten nog midden in de fusie."

Volgens Ziggo maakt UPC zo’n vaart met de uitrol in Amsterdam ‘omdat ze daar flink bezig zijn met het glasvezelnetwerk’: "Wij hebben ook de glasvezelnetwerken die links en rechts opduiken, maar wij steken er anders op in."

Concurrentieslag

Volgens de woordvoerder van de kabelmaatschappij wordt er teveel gefocussed op snelheden en de concurrentie op dat gebied: "Ondanks alles wat je leest, dat je steeds meer bandbreedte nodig hebt, is er een beperkt aantal mensen dat gebruik maakt van die hoge snelheden. Mensen komen ook al een heel eind met minder."

De woordvoerder vraagt zich hardop af of snelheid of mobiliteit straks de doorslaggevende factor is: "Glasvezel blijft een zware concurrent, maar ik denk dat op het gebied van mobiliteit juist de concurrentieslag gaat plaatsvinden. De gebruiker wil overal met redelijke snelheden online zijn. Er wordt teveel gekeken naar bandbreedte en glas en de concurrentie op dat veld."

Wimax

Kabelbedrijf Ziggo experimenteert met Wimax om buiten het dekkingsgebied van zijn kabelnetwerk toch televisie, internet en telefonie te kunnen verkopen. "De gebruiker wil uiteindelijk alles doen op een plek waar het hem uitkomt. Niet alleen internetten, maar ook televisie kijken."

Deel dit bericht

11 Reacties

johnny T

Dan moet ik dus nu nog 2? maanden voor ze mijn abonnement snelheid eindelijk een 2x sneller maken.was overgegaan van @home naar Ziggo,omdat deze veel sneller ging,maar de test bij speedtest.nl en speedtest.net geven nog steeds die oude snelheid door.Dus mensen neem geen abonnement bij Ziggo.kan u 3 maanden wachten en krijgt u eerst een andere snelheid..

Johan K

Zoals gewoonlijk loopt Ziggo weer achter. En als ze voorop hadden gelopen, hadden ze weer allerlei problemen gehad. Een voorstel aan Ziggo : Zorg dat je eerst de problemen van nu oplost voordat je iets nieuws begint. Het is nog steeds een puinhoop bij Ziggo.

martin van Vliet

Ziggo is nog slechter dan casema. Ze willen het anders doen, laat me niet lachten. Ik heb al drie jaar enorme problemen met Casema glasvezel. Maar nu het Ziggo is zijn ze onbereikbaar voor klachten. Op hun dure 0900 nummer zijn ze onbereikbaar. Alleen de aanmaningsafdeling werkt en dreigt met gehele afsluiting. Kortom neem NOOIT Ziggo.

Len Oudshoorn

Ik ben z��r tevreden over ZIGGO. Ze zijn, wat mij aangaat, zeer goed bereikbaar en zeker ook heel erg behulpzaam. Ik ben wel van mening dat de medewerkers op de service desk wat meer gelegenheid moeten krijgen een probleem "hoger op te sturen". Dat is mij pas na 20 minuten eindelijk gelukt. Als een medewerker uit zijn of haar call-sript loopt en dan niets anders weet te melden, van stuur product X, Y of Z maar op, terwijl dat na het uiteindelijk "hoger op" te hebben gekregen helemaal niet nodig blijkt te zijn geweest, ja dan kun je je afvragen of de service organisatie geen aanpassingen behoeft.Maar nogmaal, ik ben z��r tevreden en merk eigenlijk geen verschil tussen het oude Casema en het nieuwe Ziggo.

Ziggo Webcare Team

Zoals u wellicht inmiddels heeft meegekregen zitten we middenin een gigantische overzetting van data. Dit houdt het overzetten van honderdduizenden administratieve en technische gegevens in. De fusie heeft op dit moment dan ook de hoogste prioriteit. Zoals ?Johan K? dan ook aangeeft, zetten wij alles in het teken de problematiek van nu op te lossen voordat we met iets nieuws beginnen.  Het is inderdaad zo dat eind september de volledige database van Ziggo is overgegaan naar ??n systeem. Na deze periode zullen ook de beloofde snelheden voor het internet worden verhoogd. Echter deze wijzigingen kunnen pas actief ingaan op het moment dat alle data volledig voor iedereen is overgezet. Omdat dit in fases wordt gedaan, is het mogelijk dat klanten in het ene postcodegebied al wel volledig gebruik kunnen maken van een aanbieding en klanten in een andere postcodegebied niet.  Uiteraard zou u als klant niet het gevoel moeten krijgen de dupe te zijn van een fusie tussen bedrijven. Wij willen u dan ook onze excuses aanbieden voor het feit dat wij hierin naar u toe niet duidelijk genoeg zijn geweest. Het is dan ook zeker geen opzet geweest om klanten hierover in het ongewisse te laten. Als klant bent u wel degelijk belangrijk, immers heeft u het recht om maandelijks uw abonnementen bij ons te eindigen. Wat betreft de kosten die in rekening worden gebracht voor ons servicenummer, het klopt inderdaad dat in eerste instantie 0,10 eurocent werd berekend voor het 0900-1884 nummer. Echter vanaf 1 juni 2008 is dit gewijzigd in 0 cent.  Met vriendelijke groet, Het Ziggo Webcare Team

kabouter plof

een duidelijk gebaar maken naar klanten in de vorm van een vergoeding zou ook kunnen, maandje gratis of zo

Marijke

Wat mij ten zeerste stoort aan Ziggo is het feit dat je met een klacht alleen terecht kunt door te bellen (kost veel geld) of door via de website een contactformulier in te vullen. Tot nu toe heb ik dit laatste een heel aantal keren gedaan, de reacties op deze formulieren zijn slecht of er komt totaal GEEN reactie. Mijn laatste twee formulieren heb ik inmiddels zo'n 1-2 maanden geleden ingediend, zonder respons. Eerder verzonden formulieren leveren een totaal nutteloos antwoord op, in een werd er gevraagd om meer informatie, maar op het formulier kun je niet meer replyen, gevolg.. weer een NIEUW formulier invullen. Daarnaast heb ik bij Casema (waar ik eerst bij zat) nooit problemen gehad en bij Ziggo blijven de problemen bestaan, van geen internet verbinding tot storingen in mijn digitale ontvangst. En het grootste probleem.. de slechte klantenservice!

Wouter

Ik ben onlangs verhuist van UPC gebied naar Ziggo gebied. Ik durf er een goeie fels wijn op te verweden dat Ziggo over een jaar nog niet staat waar UPC eeen jaar geleden stond! Als je blief, Gooi de markt open!!!

hans

Het enige wat ik heb van ziggo is de tv aansluiting de rest zoals telefoon en internet heb ik van KPN dit omdat ik vanaf het begin van kabelinternet problemen heb gehad met cassema(wanadoo,ziggo)dit zal ik ook nooit veranderen omdat ik nu wel de beloofde snelheid krijg waar ik voor betaal.

wouter

Grappig om de reacties te lezen. Volgens mij vergeet iedereen waar UPC vandaan komt. In een grijs verleden was ongeveer UPC bijna in elke aflevering van Kassa aanwezig. UPC heeft jarenlang de spaarpot gespekt, om de investeringen van overnames terug te verdienen. Ongeveer 2 jaar geleden heeft UPC hun financieringsbeleid aangepast. Dat begint nu de vruchten af te werpen. Geef Ziggo nou maar een jaar of 2 en dan zul je zien dat Ziggo op het zelfde niveau zit als UPC t.z.t.

Maarten

Ik ben ook verhuisd en van UPC naar Ziggo overgegaan. Qua internet een achteruitgang, maar qua TV een vooruitgang. Bij Ziggo is het mogelijk om digitale tv te ontvangen op een media center pc, of direct op een TV met DVB-C decoder (o.a. Sony). Niet officieel supported weliswaar, maar het kan tenminste. Een Media Center kan een stuk meer en werkt veel fijner dan de kreupele officiele decoders/recorders.Bij UPC zit digitale TV volledig dichtgespijkerd en moet je een (kreupel) UPC apparaat kopen als je iets met goede beeldkwaliteit wilt ontvangen/opnemen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond