Deel dit artikel
-

Telegraaf neemt meerderheidsbelang in Ticketsplus

Telegraaf Media Nederland neemt een belang van 75 procent in Ticketsplus. “We bieden de lezer nu het totale plaatje. We informeren, inspireren en activeren de lezer”, aldus Tom Bey, Project Manager Media&Events van Telegraaf Media Nederland.

Het mediabedrijf begon met een minderheidsbelang in het online ticketsysteembedrijf. "Het is opgezet vanuit lezersloyaliteit in de recreatiemarkt. Gaandeweg is dat uitgebreid naar sportevenementen en beurzen." De Telegraaf heeft via haar portal TelegraafTickets al meer dan 200 duizend tickets verkocht.

De intentie is om het businessmodel nu ook toe te passen binnen andere onderdelen van Telegraaf Media Groep. Bey: "We werkten al samen met Ticketsplus bij De Telegraaf en Relatieplanet. En we zijn bezig om het businessmodel ook in te zetten voor Spits, Sky Radio Group en HDC."

De samenwerking levert, naast de reeds bestaande advertentie-inkomsten, ook inkomsten op uit ticketverkoop. "Je wordt toch steeds meer afgerekend op resultaten. Nu we partner van de producent zijn delen we mee in hun succes", aldus Bey.

Financiële details rondom de overname maakt TGM niet bekend.

Willem Jan Brabers, Algemeen Directeur Ticketsplus, denkt door de samenwerking met De Telegraaf uit te groeien tot een belangrijke speler in de Nederlandse markt: "Door de inzet en de combinatie van media, databases en ticketing hebben we dezelfde doelstellingen als de producenten en ontstaat er een voorsprong op onze concurrenten."

Bron foto: Lilith Delilah (CC)

Deel dit bericht

2 Reacties

Ronald

Telegraaf neemt meerderheidsbelang in Ticketsplus, niet in TicketPlus. Het scheelt maar 1 letter, maar TicketPlus is onderdeel van TicketTravel.nl die reizen en tickets verkoopt naar de Formule 1 en andere motersporten.

kabouter plof

is dit een reactie op die andere recentelijke overname? hoe heet die club ook alweer die door engelse partij is gekocht.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond