Deel dit artikel
-

Albumprinter wint Technology Fast 50

Albumprinter is het snelst groeiende technologiebedrijf. Met een omzetgroei in de afgelopen vijf jaar van bijna 22 duizend procent is de producent van fotoboeken winnaar geworden van de Deloitte Technology Fast 50.

Op de tweede plek stond Replacedirect, een webshop voor laptop- en gsm-artikelen, met een omzetgroei van meer dan 5 duizend procent. Op de derde plek prijkt online kaartenhuis Greetz met 4 duizend procent omzetgroei.

Joris Keijzer, CEO van Albumprinter hoopte stiekem al op een hoge notering: Wij zijn goed op weg. De award geeft ook een goed beeld hoe je bedrijf het de afgelopen jaren heeft gedaan."

En dat is ook precies waar Keijzer voordeel uit hoopt te halen: "Het wordt door de notering ook makkelijker om zaken te doen met partners. Internationaal zijn we nog niet zo bekend met ons consumentenmerk Albelli. Dat wij het snelst groeiende bedrijf zijn, dat geeft toch ook weer vertrouwen."

Kredietcrisis

De CEO erkent dat hij het voordeel meeheeft van een snelgroeiende markt: "Het product is nu nog in het begin van de levensfase en heeft nog genoeg groei te gaan in de toekomst." Over de kredietcrisis maakt hij zich dan voorlopig ook nog niet veel zorgen: "Financieel staan er goed voor. Je kan verwachten dat de vraag minder wordt. Maar door de groeimarkt waar we inzitten, wordt de groei hooguit iets minder."

Dit jaar verwacht Albumprinter een kleine verdubbeling van de omzet ten opzichte van de 15 miljoen euro in 2007. Naar schatting bestelt tien tot 15 procent van de Nederlandse huishoudens fotoalbums via internet; in het buitenland ligt dit percentage lager. Er ligt dus nog een grote markt open, die Albumprinter kan veroveren.

Sustainable Grower

Elk jaar wordt er een speciale Award uitgereikt aan het bedrijf, dat het meeste aantal jaren in de Fast 50 ranking voorkomt: de Sustainable Grower. Dit jaar was dat softwarebedrijf Topicus met een omzetgroei van 724 procent de afgelopen vijf jaar. Het bedrijf dat al jaren in de Fast 50 terugkomt stond in 2004 nog op de eerste positie.

De technologiebedrijven werden onderling vergeleken op basis van percentuele omzetgroei in de voorgaande vijf jaren. De rest van de top tien werd ingenomen door Sqills (2834 procent), Hotelspecials (2747 procent), Yellowtail (2727 procent), Lifeguard (2725 procent), Servoy (2604 procent), Tribal (2194 procent) en Netdialog (2116 procent). De complete ranglijst is hier terug te vinden.

Deel dit bericht

4 Reacties

opmerker

Deze hele verkiezing moet met een korreltje zout worden genomen. Als bedrijf moet je betalen om mee te kunnen doen an de verkiezing. Dit geeft dus een vertekend beeld. Darbij komt ook nog eens dat men omzetstijging over vijf jaar berekent. En wie geeft die omzet?  Nee, het is leuk deze Fast50 maar het is de Fast van 50 bedrijven die er voor betaald hebben om mee te doen en er leuke sier mee hopen te halen.

John Gamonon

Wat leuk om te zien hoe succesvol een organisatie toch kan zijn ondanks het gebruik van een technisch hopeloos verouderde website. De oude vertrouwde tabellen met background images, samengepakt in Dreamweaver doen het nog goed in IE maar af en toe wel wat minder in FireFox. Het is me niet helemaal duidelijk waar precies die term "Technology Fast 50" allemaal betrekking op heeft maar gelukkig vragen ze nu wel een Software Engineer die "designs, develops and proactively improves Albumprinter?s rich internet applications". Toch van harte gefeliciteerd met deze prijs heren!

A Blikman persvoorlichter Deloitte

Deelname aan de Fast 50 is kosteloos. Elk bedrijf dat voldoet aan de criteria kan zich hiervoor inschrijven. De ranking komt tot stand op basis van de procentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar. Bedrijven sturen hiervoor hun jaarverslagen in. Kijk voor meer info ook op http://www.fast50.nl

opmerker

@ Blikman Toch frappant dat een aantal zeer interessante technologische bedrijven ontbreken op uw lijst. Hebben die het wellicht te druk met hun klanten en producten? Met alle respect, maar Albumprinter is toch niet echt een innovatief zoals eerder door een van de respondenten aangegeven. Als de FAST 50 gratis is, waarom is de FAST 50 voor Deliotte dan om te doen? Ik heb nog nooit Deliotte iets zonder commercieel achterliggende reden zien doen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond