Deel dit artikel
-

Amper groei aantal Ziggo internetklanten

Kabelbedrijf Ziggo won afgelopen halfjaar 41.000 nieuwe internetklanten. Het bedrijf constateert dat de markt verzadigd raakt. Dat staat groei van omzet en winst echter niet in de weg.

De omzet in het eerste halfjaar van 2008 steeg met 5 procent tot 614,3 miljoen euro, vergeleken met vorig jaar. Het bedrijfsresultaat groeide met 9,5 procent tot 339,5 miljoen euro.

Dat blijkt uit de cijfers die het fusiebedrijf Ziggo gisterenmiddag publiceerde. De eigenaren van het bedrijf lopen overigens een kwartaal uit de pas met hun rapportage. De meest beursgenoteerde bedrijven, wat Ziggo niet is, publiceren nu al hun cijfers over het derde kwartaal.

Het kabelbedrijf ziet het aantal zogeheten ‘omzet genererende eenheden’, oftewel het aantal diensten dat wordt afgenomen, stijgen van 6,2 miljoen naar 6,4 miljoen. Tv is verantwoordelijk voor 3,3 miljoen maandabonnementen, met internet als de nummer twee (1,4 miljoen).

De groei in het aantal nieuw afgesloten internetabonnementen daalt. Ziggo meldt echter dat abonnementen op digitale televisie in trek blijven. In een jaar ging het aantal aansluitingen met 161.000 omhoog naar 995.000. Het aantal telefonieklanten steeg in diezelfde periode met 10 procent tot 770.000.

Hoe de Ziggo-cijfers zich verhouden ten opzichte van zijn concurrenten blijkt in de komende weken. Volgende week, op woensdag 22 oktober, presenteren KPN en Tele2 hun kwartaalcijfers. Begin november volgt Libert Media, moederbedrijf van UPC.

Deel dit bericht

4 Reacties

Ted

met 'omzet genererende eenheden' worden de klanten bedoeld, RGU in het Engels (revenue generating units)

Remco

Hebben mensen niet gewoon genoeg van Ziggo 😉 (heel begrijpelijk namelijk) Ik werk zelf bij Telfort, en hoewel ik geen recente cijfers ken, zijn er wel meer resultaten geboekt.

sjoerd

Geen wonder met de "service" van Ziggo,en de prijs kwaliteit/verhouding. Deze is niet meer van deze tijd, internet veel betalen en geen service !! Was jarenlang klant bij ziggo, maar al een jaar tevreden bij online.Worden ze nu eindelijk beloond…?? voor het jarenlange beleid door de klant.

Friso Muntjewerf

Het is maar goed ook dat het aantal Ziggo klanten beperkt groeit. Ziggo heeft volgens mij hun handen vol aan bestaande klanten. Wanneer ik als (recente) klant een e-mail stuur dan krijg ik gewoon geen enkele reactie. Hanteren ze een responstijd van 2 maanden of is bij Ziggo de herfstvakantie al vroeg begonnen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond