Deel dit artikel
-

Van den Ende investeert in MetrixLab

Het investeringsfonds Van den Ende & Deitmers heeft een belang genomen in MetrixLab van 30 procent. Het internationale marktonderzoekbureau heeft klanten in 39 landen.

Tot de klanten van MetrixLab behoren onder meer grote namen als Microsoft, Philips, Google en PepsiCo.

Het online marktonderzoekbureau houdt zich vooral bezig met productontwikkelingsonderzoek en reclame-onderzoek.

Van den Ende & Deitmers hoopt een graantje mee te pikken van de marktsegmenten in de onderzoeksmarkt. "Innovatie- en communicatie-onderzoek via internet is een snelgroeiende markt van twintig miljard euro wereldwijd", aldus Hubert Deitmers, mede-eigenaar van het investeringsfonds.

Han de Groot, CEO van MetrixLab: "In 2011 willen wij als online onderzoekbureau behoren tot de 25 grootste marktonderzoekbureaus van de wereld." Het bedrijf wil het opnemen tegen gerenommeerde bureaus als TNS en GfK. De investering moet zorgen voor een ‘stevige organische groei en selectieve acquisities’.

Hoeveel het belang waard is en warvoor het nieuw verworven kapitaal wordt ingezet is niet bekend. Van den Ende & Deitmers en MetrixLab waren niet bereikbaar voor commentaar.

Het investeringsfonds Van den Ende & Deitmers bevat 150 miljoen euro. Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers investeert in bedrijven die actief zijn in telecom, televisie en media. Het fonds nam Nederlandse participaties in Bright (31 procent), Accepté (41 procent) en Albumprinter.com (30 procent). Onlangs nam Van den Ende en Deitmers een substantieel belang van 30 procent in Central Point, een aanbieder van computerproducten.

Eind november 2007 nam het Rotterdamse metrixLab de usability-specialist 2C Usability over.

Bron foto: poolie (CC)

Deel dit bericht

6 Reacties

opmerker

Al sinds hele lange tijd staat aangegeven op de website van Van den Ende & Deitmers dat men het belang in Bright alweer van de hand heeft gedaan. Jammer dat de journalist dit niet is opgevallen en een waarom op zo'n korte termijn exit is onderzocht. Er bekruipt mij een gevoel van dat journalisten steeds vaker nieuws willen brengen, maar dat de tijd of kennis ontbreekt om iets uit te zoeken. En dat nu terwijl internet het zo gemakkelijk heeft gemaakt.

kabouter plof

en hyves?

robbei

ik mis ook hyves in de lijst en nog een kleintje…. goh… hoe heet ie ook al weer….. O ja…. Eyeworlks…

bobbie

Ik vraag me af wat de strategie is. Wat is de rode draad door Metrixlab, Eyeworks, Albumprinter, accepte en CentralPoint. Met name Central point is een vreemde. Eyeworks en Accepte hebben nog een relatie met entertainment. Metrixlab heeft dat al niet. Ze zijn goed in het rapporteren van hetgeen men denkt over interactieve producties en concepten. Daarin zijn ze de NL-top. Maar waar is de synergie. t.a.v. central point is dat nog onduidelijker. Dubieuzer dan Central Point kan bijna niet. Geen vergelijkingssite is nog positief over de aftersales van deze hardware club. Zelden zo een neerwaartse spiraal gezien op tweakers, kieskeurig en ciao. Maar wat is synergie tussen Central Point en de (online) media bedrijven?

John

"Maar wat is synergie tussen Central Point en de (online) media bedrijven?" .. uhhh .. rendement mischien?

Sebastiaan

Onderstaand de links en opmerkingen met betrekking tot de sites die "bobbie" noemt: Tweakers – geen spiraal. Wij scoren daar al zes jaar lang 'oranje' op onze service http://tweakers.net/shopreview/3042  Kieskeurig – geen spiraal. Wij scoren daar op After sales al vijf jaar drie en een half van de vijf sterren. http://www.kieskeurig.nl/Central+Point/36AB9AA2600135A0C1256C84003D086F  CIAO – geen spiraal. Wij scoren daar al twee jaar 4 van de 5 streepjes op onze Klachtenafhandeling http://www.ciao-shopping.nl/Reviews/www_centralpoint_nl__350235

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond