Deel dit artikel
-

Google Analytics breidt uit met API

Google Analytics is uitgebreid met een flink aantal nieuwe features. Eén van de vernieuwingen, de toegevoegde API, is nog in gesloten bètafase. Hiermee krijgen ontwikkelaars de kans om de informatie uit Google Analytics te exporteren.

Ontwikkelaars kunnen hiermee onder meer de informatie met gegevens integreren uit andere programma’s of gebruiken voor offline analyses.

Met de vernieuwingen geeft Google gehoor aan de klanten die eerder al de wens kenbaar maakten voor de extra mogelijkheden. Tot de nieuwe features behoren onder meer maatrapportages, geavanceerde segmentatie, de eerder genoemde API, een vernieuwde interface en een rijkere functionaliteit voor gegevensvisualisatie. Daarnaast is integratie met Google AdSense mogelijk.

André Scholten van Traffic4U ziet grote voordelen voor bijvoorbeeld e-commerce bedrijven: “Je kan bepaalde groepen kan definiëren. Bijvoorbeeld mensen die vijf pagina’s bezoeken en honderd euro uitgeven. Deze segmenten die je samen kan stellen, maken het mogelijk om je informatie beter te analyseren. Voorheen stelde je een segment in en dat werkte dan pas vanaf de dag dat hij in werking ging. Nu is het mogelijk om een groep te definiëren en de informatie terug te halen tot bijvoorbeeld een jaar geleden.”

Jeff Campbell, mede-oprichter en vice president product ontwikkeling voor zoekmachinemarketingbureau Resolution Media: “Het is een full-service tool dat nog steeds makkelijk in gebruik is en gratis is. Gegeven de economische situatie is dit een groot voordeel.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond