Deel dit artikel
-

Bol.com verslaat offline winkelketens

Internetwinkel Bol.com heeft de ‘Click or Brick’-publieksprijs gewonnen tijdens het Retail Gala. In deze categorie nemen webwinkels het op tegen fysieke winkels. Volgens algemeen directeur daniel Ropers een teken dat consumenten het verschil niet meer zien tussen online en offline winkels.

Ropers stelt dat een consument geen onderscheid maakt tussen een online shop en een winkel in de winkelstraat: "Ze willen gewoon bij de beste winkels kopen." Consumenten gaven goede cijfers aan het assortiment, de prijs-kwaliteit-verhouding, service en vernieuwing van Bol.com.

In de ‘Click or Brick‘-categorie was Bol.com als enige webwinkel genomineerd. Andere winkels die streden om de prijs waren Hunkemöller, Prénatal, IKEA, Media Markt, HEMA en Paradigit. HEMA en IKEA belandden respectievelijk op de tweede en derde plaats.

HEMA ging woensdagavond met de Hanssnel groep Crossmediaprijs naar huis. In deze categorie, die dit jaar voor het eerst in het leven is geroepen, wordt gekeken naar het van oorsprong fysieke winkelbedrijf dat off- en online marketing op opvallende en succesvolle wijze weet te combineren.

De hoofdprijzen werden vergeven aan offline winkels. Zo deelde de jury prijzen uit aan Rivièra Maison voor beste winkelketen en aan Kindercompagnie voor beste zelfstandige winkelketen. Het publiek koos voor HEMA als beste winkelketen en Ballegooyen Modes kreeg dankzij de stemmen van het publiek de prijs voor beste zelfstandige winkel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond