Deel dit artikel
-

Thuisbezorgd.nl en New York Pizza koppelen systemen

De ‘eten bestel-site’ Thuisbezorgd.nl plugt zijn online bestelsysteem direct in op het ordersysteem van New York Pizza. De faxapparaten kunnen de deur uit bij de pizzeria’s.

De ingebruikname van een nieuw back end software bij de pizzaketen maakt deze vernieuwing mogelijk. New York Pizza nam een nieuw ordersysteem van Andromeda in gebruik. Thuisbezorgd.nl legde een digitale koppeling en kan de online ontvanger orders nu efficiënter doorgeven.

Gebruikers van Thuisbezorgd.nl kunnen op de site kiezen in welke stad ze wonen om vervolgens hun gastronomische bestelling door te geven aan het restaurant van keuze. Directeur Jitse Groen: "Steeds vaker sturen we een sms als de koerier bij het restaurant weg rijdt naar de klant."

Zo geraffineerd als het online bestellen van eten lijkt, zo ouderwets werkt het aan de achterkant. Jitse Groen: "De bulk van de orders zenden we nog steeds via de fax door. Sommige restaurants hebben meerdere faxapparaten staan."

Het bedrijf heeft in Nederland 1.500 aangesloten restaurants. In Duitsland zijn dat er 500 en in België 50. "In België hebben we vorige maand een kantoor geopend. We hopen volgend jaar 500 restaurants te bedienen."

New York Pizza is niet de eerste met wie Thuisbezorgd.nl een digitale koppeling legt. "We hebben tussen de 100 en 150 koppelingen met gebruikers van software van Sales Booster." En er lag al een digitale verbinding met Spare Rib Express. Volgens Groen zijn er in Nederland niet veel andere grote ketens voor wie het loont om grote, geautomatiseerde bestelsystemen te implementeren. "Anderen kunnen wel ons eigen systeem gebruiken, T Connect. Dat is gratis. Of via een XML-feed".

Thuisbezorgd.nl verwerkt maandelijks meer dan 100.000 bestellingen, veelal in grotere steden. Groen: "Wij sturen tegenwoordig op piekmomenten 120 bestellingen per minuut aan bezorgrestaurants verspreid over heel Europa. Sommige restaurants ontvangen op één dag 80 bestellingen".

Het bedrijf uit Enschede kocht begin dit jaar het internetdomein Pizza.co.uk. Die site verwijst vooralsnog door naar Nederlandse webpagina’s. 

Deel dit bericht

5 Reacties

Laurens

De koppeling zal eerder (eind januari) al actief zijn via JustEat.nl die de koppeling eerder zal activeren dan TB. JustEat heeft hetzelfde aantal actieve restaurants online staan op haar website.  Just-Eat heeft onlangs een internationale overeenkomst met Andromeda (leverancier POS systeem New York Pizza) gesloten. Om de bestellingen van o.a. Papa John's en New York Pizza direct in het POS systeem te importeren. Just-Eat is verruit de grootste netwerk van eten bestelwebsites in Europa met ruim 5000 aangesloten restaurants. In Nederland heeft het de meest uitgebreide dekking en zal binnenkort haar nieuwe bestelbox introduceren. Meer info volgt..:  

Richard Koppes

We hebben tussen de 100 en 150 koppelingen met gebruikers van software van Sales Booster."  Als je een koppeling hebt dan weet je toch de aantallen? niet met een marge van 50? Op de website van http://www.salesbooster.nl staat 62 (waarvan er al ruim 10 niet meer bestaan. Lekker dan uit je duim zuigen:(  Wie wat waar is de waarheid?

Marc

Jammer deze reacties. Voorspelbaar ook, aangezien JustEat en Hapjesbestellen die uit dezelfde vijfer vissen als Thuisbezorgd. Blijkbaar hebben deze partijen mensen in dienst die iets met marketing teruglezen in hun takenpakket, zelf weinig creatief zijn en ervan overtuigd zijn dat het bekritiseren van dit soort artikelen of het een positieve uitwerking op het imago van hun bedrijf heeft. Helaas. Just-Eat gefeliciteerd met jullie veruit (dit schrijf je met 1 r) grootste netwerk. Ik zou eerder blij zijn met een gunstige solvabiliteits- en liquiditeitsratio, maar goed, inzichten kunnen verschillen.En Hapjesbestellen stelt dat…je, wat is de boodschap eigenlijk? Even de essentie gemist.

Arian

Hapjebestellen is maar 1,5 jaar bezig ent och leveren wij voldoende bestellingen aan restaurants. Soms ben ik benieuwd of de restaurants echt blij zijn met zoveel bestellingen wat thuisbezorgd levert en of zijn na een aantal jaren alles kunnen bezorgen. Wij gaan in iedere geval binnenkort ook telefonisch bestellingen opnemen. Er is voldoende markt hiervoor en het komt een stuk betrouwbaarder over bij de klant.

Wim van Beurden

Richard Koppes:  Op de website van http://www.salesbooster.nl staat 62 (waarvan er al ruim 10 niet meer bestaan. Lekker dan uit je duim zuigen:(  Eh, Richard. Welke 10 bestaan niet meer? Overigens zijn meer bedrijven gekoppeld, maar we hebben het erg druk met het aansluiten van bedrijven en dan loop je met hij bijwerken van zo'n lijst wel eens achter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond