Deel dit artikel
-

Sint winkelt online voor 170 miljoen euro

Meer dan een miljoen Nederlandse consumenten kocht afgelopen weken voor het eerst zijn Sinterklaas-geschenken via internet. Zij kochten gezamenlijk voor 170,3 miljoen euro aan speelgoed voor kinderen en hun ouders.

Afgelopen drie weken hadden winkeliers in de Nederlandse winkelstraten het merkbaar rustiger. Dat beweert de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie althans. Ze stelt dat 10 procent van alle Sint-bestedingen die jaar via het web geschiedden.

Uit een onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org blijkt dat webwinkeliers 30 procent meer omzet draaiden in deze periode dan vorig jaar: 170,3 miljoen euro.

De Sint gooit vanavond overwegend digitaal en speelgoed en vermaak door de schoorsteen, inclusief de apparatuur om die spelletjes, foto’s en films op de draaien.

Thuiswinkel-baas Wijnand Jongen verwacht dat er over heel 2008 net geen 5 miljard euro wordt uitgegeven aan ‘winkelen op afstand’. De teller blijft vermoedelijk hangen op 4,8 miljard euro.

Jongen: "We zien we dat met name tijdens Sinterklaas veel consumenten op zoek zijn naar gemak en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Juist internet lijkt in deze moeilijke economische tijden gemak gekoppeld aan goede prijs/kwaliteit, te kunnen bieden".

Foto: celesteh (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond