Deel dit artikel
-

Nieuwe naam moet Lectric beter verkopen

Een nieuwe naam moet Lectric Internetoplossingen beter in de markt zetten. Colours wordt per maart de nieuwe naam waarmee dit bedrijfsonderdeel zich beter moet profileren.

"Er zijn twee ‘Lectrics’ binnen de groep:  opleidingen en internetoplossingen. Lectric is bekend om zijn opleidingen.", aldus Paul Hinze, directeur van lectric internetoplossingen in een filmpje op YouTube.

Bovendien verwijst Lectric volgens Hinze ‘nog een beetje naar de oude elektriciteitsjongens’: "Daar willen we vanaf. De techniek is belangrijk, maar we willen ook strategisch zijn en creatief, een écht internetbureau. Een strategische partner op het gebied van internet voor onze klanten."

Lectric heeft 160 namen op een rijtje gezet. Betrokkenheid is een van de kernwaarden van het bedrijf. Hinze; "In Colours zat voor ons dat gevoel van betrokkenheid. Hiermee kunnen we onze betrokkenheid tonen naar onze relaties." Het vierkante logo moet het merk onderscheiden van andere spelers in de markt. "De vierkante vorm hopen we in de markt te claimen om de herkenbaarheid te vergroten", aldus de directeur.

Deel dit bericht

9 Reacties

Henk W

Colours lijkt me een goede naam. Dynamischer en meer bij de tijd dan Lectric. Het logo is krachtig maar niet bijster origineel. Een beetje een kruising tussen het logo van HEMA en interactief bureau INDG. Maar goed, in je uitingen kun je er veel kanten mee op dus het is niet slecht gekozen.

hhendriks

Goede move van Lectric lijkt me.Concept zit goed in elkaar, betrokkenheid komt op een leuke manier tot uiting in huisstijl.Ben benieuwd wanneer de nieuwe site live gaat

Bas Janssen

Nou ze zijn wel sterk in online marketing dat ze dit bericht 3 maanden voordat ze van naam verwisselen als nieuws-item hier op de Emerce homepage weten te krijgen. Ik vind het heel leuk voor ze maar wat is hier de nieuwswaarde van? Of krijgen we voortaan van elk internetbedrijf de nieuwe huisstijl gepresenteerd?

mariska

benneton in combinatie met hema dat zie erin. Benieuwd naar de verdere vertaling ervan want colours.nl domeinnaam geeft nog geen site

Martijn Kraan

De website van Colours gaat live op het moment van de naamsverandering; ook in maart 2009 dus.

John

[video quote] Onze kernwaardes zijn belangrijk; betrokken, puur en trots. Betrokken betekent weten wat de klant beweegt en daar naar handelen.Puur betekent dat je bij Colours jezelf kunt zijn en we zijn open over onze mening en tot slot trots; wij willen trots kunnen zijn op wat we doen.Je uitingen, marketing en strategische beslissingen moet je toetsen aan je kernwaardes. [einde quote] Als kernwaardes zijn deze kreten sterk achterhaald en passen meer in de vorige eeuw. Het is erg naar binnen gericht met 'wij willen, wij vinden, wij moeten, wij zullen' etc. Ook mis ik maatschappelijke betrokkenheid en herkenbare normen. Als klant zie ik ook geen enkele toegevoegde waarde in het gegeven dat jullie trots op jezelf zijn, jullie mening durven te geven of weten wat mij beweegt en daar naar handelen, wat dat laatste in vredesnaam ook moge betekenen. Het is leuk als jullie in een naamgeving een bepaalde waarde herkennen maar het is zeer de vraag of de markt ook blijk zal geven van eenzelfde herkenning. Ik neem aan dat jullie daarover enig marktonderzoek hebben gedaan maar ikzelf betwijfel het ten zeerste. Ook bij mij kwam Benneton als eerste op en in tweede instantie iets van stoffering of verf.Tot slot vind ik het fragmentarisch in de media publiceren van een wijziging van naam en huisstijl die zich over 3 maanden gaat voltrekken, nogal absurd. Ik hoop inderdaad dat jullie de domain colours.nl al wel geclaimd hebben want anders wordt het ook nog hilarisch.

Bart Bakkeren

De kernwaarde betrokken heeft primair te maken met klanttevredenheid.Die zou belangrijk moeten zijn voor iedere onderneming en voor ons bepaalt die ons doen en laten.Het domein Colours.nl en allerlei afgeleiden zijn inderdaad van ons.De lading van het merk Colours berust gelukkig niet alleen op het logo en de naam zelf. The internet company zal bijdragen aan de focus op onze zakelijke activiteiten.

Henk W

Nou alleen Colors.nl nog kopen van collega UbachsWisbrunJWT. Overigens vind ik een kernwaarde "wij willen trots kunnen zijn op wat we doen" geen loze kreet, John. Kijk eens goed rond, het zou je verbazen hoeveel bureaus genoegen nemen met een insteek "als de klant maar akkoord gaat".

Mark

Ik ben heel benieuwd hoe dit in de toekomst zich gaat ontwikkelen. Ik vind het logo wel mooi, idd niet super origineel, maar moet dat…? Ik wens jullie alle succes toe! gr. MarkQ5 Webdesign http://www.q-5.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond