Deel dit artikel
-

Tele2 breidt interactieve themazenders uit

Tele2 breidt het rijtje met interactieve televisiekanalen uit. Deze week lanceert het telecombedrijf een nieuwe themazender waar de sportfan een kijkje achter de schermen krijgt bij de sporten die door de Rabobank worden gesponsord. Verder is er bancaire informatie terug te vinden.

Digitale televisiekijkers die klant zijn van Tele2 en de gebruikers van Windows Media Center of een Wii kunnen videofragmenten on demand via de televisie bekijken. Naast hockey, wielrennen en paardensport toont de zender ook lokale evenementen.

Met de nieuwe zender hoopt de Rabobank de klant op een interactieve manier te bereiken. Op interactieve kanalen kunnen kijkers met één druk op de afstandsbediening bestellingen plaatsen, bankzaken regelen, informatie opvragen en sportfragmenten bekijken. Bankieren via het televisiekanaal is alleen

beschikbaar via Windows Media Center en de Wii. De klant kan het banksaldo en bij- en afschrijvingen bekijken.

Eerder liet een Tele2-woordvoerder weten dat ongeveer de helft van de klanten actief gebruik maken van video on demand-diensten. Behalve de themakanalen vallen daar ook de videotheek en Programma Gemist onder. Tele2 heeft iets meer dan 250 duizend klanten die in theorie tv kunnen kijken via hun ADSL-abonnement.

Het nieuwe themakanaal wordt opgenomen in het rijtje met themazenders van ABN Amro, Grolsch en de Volkskrant en het televisiekanaal van Hyves dat eind november werd gelanceerd. Klanten van de telecomaanbieder met een Hyves-account kunnen via de afstandsbediening surfen op de profielensite.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond