Deel dit artikel
-

Vacaturebank plaatst door in Metro

NationaleVacaturebank.nl gaat zijn vacatures doorplaatsen in de krant Metro om het bereik te vergroten. Werkgevers kunnen voortaan door 'reversed publishing' hun vacatures onder de aandacht brengen bij Metro, zo stelt NationaleVacaturebank.nl. De site zegt door Metro te gebruiken de voorsprong op Monsterboard te willen vergroten.

De eerste editie van Metro met daarin de vacatures van NationaleVacaturebank.nl verschijnt maandag. Werkzoekenden kunnen nu ook op een andere plek dan de website een baan tegenkomen. Of iemand nu onderweg is met de trein, iets aflevert op het postkantoor of wat gaat eten bij McDonalds de laatste vacatures van NationaleVacaturebank.nl in Metro bekijken, zo stelt de vacaturesite.

“Door de samenwerking tussen NationaleVacaturebank.nl en Metro kunnen werkzoekenden zowel via print als internet worden bereikt. Beide media zijn gratis toegankelijk voor werkzoekenden, waardoor een match in principe snel tot stand kan worden gebracht. Dat is erg belangrijk in een tijd van massa-ontslagen,” zegt directeur Jan-Peter Cruiming van NationaleVacaturebank.nl.

Metro wordt in Nederland van maandag tot en met vrijdag verspreid in een oplage van 345.000 exemplaren en op zaterdag in een oplage van 200.000 stuks. Het wordt onder meer gratis verspreid via de NS-stations, 150 grote postkantoren, op Martinair-vluchten, op enkele universiteiten en in verschillende ziekenhuizen. De 1,2 miljoen lezers van Metro bevinden zich meestal in de leeftijdsgroep tussen 20 en 34 jaar.

NationaleVacaturebank.nl zegt de grootste vacaturesite van Nederland te zijn. De website heeft maandelijks meer dan 1,8 miljoen bezoekers. Daarvan is 51 procent hoger opgeleid, 44 procent heeft een mbo-opleiding en 5 procent een lbo-opleiding. Er staan momenteel zo'n 14.000 vacatures online. 

Deel dit bericht

19 Reacties

Hans

Grappig. Op hun eigen site steken ze nog de draak met "de kranten" (Een prominente vacature kost slechts € 199,- per plaatsing en staat 60 dagen online. Dat is toch een stuk voordeliger dan een advertentie in de krant! ).

Bas

Erg vreemde gang van zaken om de online personeelsadvertenties door te plaatsen in de traditionele media. Lijkt wel of de nationalevacaturebank NIET meer uitgaat van de eigen kracht van het internet medium. Waarom plaatsen ze eigenlijk in de Metro, stelt de nationalevacaturebank vast dat daar de doelgroep van de adverteerder komt. Lijkt me toch in eerste plaats een overweging van de adverteerder om zijn vacature wel of niet in de Metro te plaatsen. Ik denk dat veel werkgevers hier niet blij mee zijn, zij krijgen nu extra veel reacties die zij moeten afhandelen (denk aan kansloze studenten, werklozen, etc.)

harry de koning

Bas, je hebt gelijk. Ik heb onlangs nog onderzoek gedaan naar de "klikratio" (als je het zo mag noemen) tussen traditionele media en Internet en het resultaat is droevig. Slechts 0,05% tot 2% van het bereik van traditionele media (TV/Krant/Billboard) onthoudt een URL en gaat de bijbehorende site daadwerkelijk bezoeken. De deal tussen Metro en NVB zal dus weinig opleveren. Behalve dan uiteraard een betere naamsbekendheid onder kanslozen ;-)) Ik ben bang dat de zich hiermee uit de markt prijzen. Ze hebben de prijzen immers als fors verhoogd en met deze "slimme zet'" zullen ze wel weer een verhoginkje doorvoeren. Ben ook erg benieuwd naar Monsterboard. Het valt me trouwens op dat zij ook niet meer op TV en/of in Print te zien zijn. Ze zullen hun les wel geleerd hebben.

ElMariachi

wat zijn er toch veel e-commerce bedrijven die niet beseffen dat het internet voor hun een distributiekanaal is. Daarmee dus ook niet beseffend dat het een op een doorplaatsen van content via een ander disctributiekanaal vrijwel nooit succesvol is. Kun je bijv mobiel reageren op een vacature? Stuur een SMS met de Vacature code naar 7777blabla met je emailadres en ontvang de vacature in je mailbox… ook een beetje omslachtig maar in ieder geval meer kans op respons.. en revenueshare.  Uiteindelijk zit hier een business developer achter die de mediakosten van de advertentie denkt te kunnen doorverkopen aan een adveteerder die wellicht solo niet het budget heeft. Eigenlijk dus gewoon de rol van een media-inkoop bureau maar dan zonder mediastrategie. En adverteren is een heel ander kunstje dan distributiemanagement voeren. De e-commerce wereld heeft behoefte aan een stel retail marketeers om de waarde van virtuele schapruimte eens fijntjes uit te leggen… dat blijkt wel weer.

G van der Meulen

Ook ik heb van die klikratio gehoord Hans. Het is droevig gesteld met de namen/url's die bepaalde werving & selectie bureau's kiezen. Bij de meeste namen is er geen sprake van een zogeheten associatie. Monster mag dan ontzettend groot zijn, maar toch zijn er behoorlijk wat hoger opgeleiden die hen toch niet kennen. Lijkt wel od de nationalevacaturebank het spoor een beetje bijster is. Ze zijn nog niet echt op de markt, maar misschien geen slecht idee om paralegal en bachelornet in de gaten te houden.

G Jongsman

Het zijn gewoon een stelletje praatjesmakers. Ik heb net een verse Metro bij McDonalds opgehaald en er staat geen enkele advertentie in. 

Anoniempje

wat een geklaag allemaal hierboven zeg,Het is gewoon simpel: Metro heeft content nodig die de lezers aandacht trekt. Wanneer die kleine advertenties veel worden gelezen dan kan Metro daar omheen de grote advertenties verkopen. DeNationaleVacturebank wil naamsbekendheid onder de doelgroep (jan modaal) en Metro wordt gelezen door Jan modaal. DeNationalevacaturebank mag dan wel een van de grotere vacature banken zijn maar de online vacature markt kan nog veel verder groeien. Dit moet je echter wel communiceren. En waar doe je dat dan? Op de plaats waar de mensen komen die nog niet of zelden online zoeken of plaatsen.Beide partijen zal het weinig geld kosten en beiden hebben er voordeel aan (en de lezer van Metro heeft weer meer te lezen).Hebben we hier nu een win-win situatie of niet?

anoniem

Loopbaan.nl gaat einde dit jaar deze markt op een geheel andere cross multimediale manier benaderen.Nationale vacaturebank heeft traditionele media blijkbaar nodig: daar zit de clou.

G Jongsman

Hallo Anoniempje, er staat dus helemaal niets in de Metro van de Nationalevacaturebank.nl. Tel daarbij op het verhaal van Harry over de droevige (maar begrijpbare) respons en we praten niet over win-win maar over bla-bla. Toch?

ElMariachi

@Anoniempje: sinds wanneer zijn advertenties van Vacaturebank content?  Een van de grootste fouten die adverteerders en mediabureaus maakt mbt advertentietarieven in print is dat ze de totale oplage + meeleesoplage accepteren. Wat een onzin! De meesten van ons lezen printmedia maar voor de helft dus waarom betaal je dan de volle prijs? Als Vacaturebank dan toch op zoek is naar goedkope advertentieruimte moet ze eens beter onderhandelen dan op deze wederverkoop te rekenen.Piggyback marketing in het verkeerde medium. 

Jeroen

Je moet niet vergeten dat Metro op nr 2 staat van de meest gelezen krant van Nederland.Metro en Spits bereiken dagelijks heel veel mensen. Iedereen die met openbaar vervoer reist.Dat zijn niet alleen scholieren maar ook mensen uit het zakenleven. Of kantoormensen.Dus of het een stomme zet is denk ik niet.

G van der Meulen

Ben ik met je eens Jeroen. Die twee kranten hebben niet alleen een enorm bereik, worden niet alleen door alle lagen van de bevolking gelezen maar als je die kranten leest dan ben je meteen op de hoogte van de ontwikkelingen.

G Jongsman

Kan wel zijn dat ze veel bereik hebben maar er staan helemaal geen advertenties in van de Nationale Vacaturebank. Ook op hun site maken ze geen melding van de ze doorplaatsmogelijkheid en de bijbehorende kosten.

Jeroen

@ G jongsman Dat kan best zijn dat het er niet opstaat maar wat ik wou zeggen is ALS er advertenties in geplaatst worden door de nationale vacaturebank dan zou dat niet dom zijn.Er zijn zoveel jongeren zonder baan. Die willen wel werken maar hebben gewoonweg geenzin om iets te zoeken. Nou ze pakken zo'n krantje en zien dat en gaan bellen. Maar dat vacaturebank er niet mee bezig is dat maakt niet uit. Dat is punt 2.

G Jongsman

@ JeroenNou, daar ben je als werkgever blij mee. Jongeren die geen zin hebben om een baan te zoeken en jou gaan zitten bellen vanuit een krantje.

Jeroen

Dat weet je als werkgever niet.Jongeren zijn over het algemeen genomen toch al geen harde werkers. Dat is algemeen bekend en dat weet een beetje goed werkgever wel. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Jos

Uit goed ingelichte bron: Ze zijn er alweer mee gestopt. Kijk maar in de Metro van vandaag…geen vacatures van de Nationale Vacaturebank.

Jean

Jos,Kan me best voorstellen dat ze gestopt zijn, want er zal wel weinig mee verdiend worden. Trouwens, een adverteerder zal ook wel weten dat de Metro voor vacatures niet echt een geschikt medium is.

Piet

@Jos, waar haal jij je informatie vandaan? NVB staat nog regelmatig in de Metro en binnekort ook in Intermediair weekblad met vacatures…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond