Deel dit artikel
-

Nog veel internetstoringen bij Nederlandse providers

Bijna 40 procent van de internetters in Nederland had in de maanden augustus en september last van een haperende verbinding. Vooral Ziggo blijkt slecht te presteren.

De Consumentenbond ondervroeg ruim twee duizend klanten van internetproviders onder meer naar hun oordeel over de kwaliteit van internet en de afhandeling van storingen. In de eerste editie van de ‘Providermonitor’ worden de acht grote aanbieders onder de loep genomen.

Meer dan de helft van mensen die een internet- of telefoonaansluiting bij Ziggo of Telfort kregen storingen voor hun kiezen.

Telfort scoorde het laagst op kwaliteit van telefonie met een 5. Ziggo behaalde de laatste plek met een kwalitatief slechte internetverbinding. Zij krijgen hiervoor een 6,4 toebedeeld. XS4ALL deed het beduidend beter met een 8,1.

Over het geheel genomen komt XS4ALL op het gebied van internet en telefonie met het eindcijfer 7,8 als beste uit de bus. Op de tweede en derde plaats staan Het Net (7,2) en KPN (6,9). Ziggo doet het met een totaalscore van 5,9 het slechtst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond