Deel dit artikel
-

Nimbuzz in Red Herring top 100

Nimbuzz is de enige Nederlandse speler die dit jaar heeft weten door te dringen tot de prestigieuze Red Herring 100, de lijst met ’s werelds meest innovatieve beginnende technologiebedrijven.

Op de lijst met 200 genomineerden prijkten drie Nederlandse bedrijven. I-Wood en Albumprinter wisten wel de nominatie binnen te halen, maar enkel Nimbuzz verovert een plekje op de definitieve lijst.

Het Rotterdamse Nimbuzz, de maker van een programma om gratis te chatten en bellen via de mobiel, wist deze zomer nog 15 miljoen euro aan groeigeld op te halen. Het bedrijf bevindt zich onder goed gezelschap van grote jongens als Google, Yahoo, Skype en YouTube, die eerder een plekje in de Red Herring 100 wisten te veroveren.

Voor Nimbuzz kwam de vermelding als een verrassing. "We hadden het niet verwacht en ik kan zeggen dat het een groot compliment is om als Europees bedrijf op deze lijst te staan", aldus een woordvoerder.

De overwinning wordt deels verklaard door het feit dat Nimbuzz een mondiale insteek heeft en de markt van de massa aanspreekt: "Mensen van twaalf tot 45, ze zijn allemaal geïnteresseerd in ons product." Het bedrijf verwacht met de opname in de lijst een goede ‘boost’ te kunnen geven aan de ontwikkeling van Nimbuzz. "Hiermee tonen we ook aan dat we niet alleen een oplossing hebben voor de consumentenmarkt, maar dat we ook serieus genomen mogen worden op de zakelijke markt", zo laat de woordvoerder weten.

Een nominatie voor de Red Herring-lijst is voor veel van de genomineerden al een prijs op zich. Het zakelijk georiënteerde technologieblad Red Herring reikt ieder jaar mondiale en Europese prijzen uit aan de meest innovatieve bedrijven in de IT- en internetsector.

Deel dit bericht

2 Reacties

Milko van den Wollenberg

We feliciteren onze partner NimBuzz met dit heugelijke feit! Met NimBuzz en (bijvoorbeeld onze )VoIP diensten kan je perfect de Internationale roaming van GSM's omzeilen en daarmee voor niks danwel tegen normale VoIP tarieven naar wereldwijde bestemmingen bellen. Dit is iets waar elke veel reizende zakenman dankbaar gebruik van maakt. Succes met de verdere uitrol.Milko van den Wollenberg / XeloQ Communications

Bas Groot

Fantastisch voor die jongens natuurlijk, maarreehhhh… sounds like an oldfashioned dotcommer. Er moet dus zo', 25 mln winst op de omzet gemaakt worden in een korte bloeiperiode van een jaar of 3. Dan zijn er genoeg gratis klonen, gok ik.  Zoals het dotcommers betaamt doen ze erg ruimhartig over klantenaantallen. Dan moeten je kosten superlaag zijn. Dat betekent dus in 3 jaar tijd 75-100 miljoen omzet. Ga er maar aanstaan! En als verschillende medewerkers elkaar zo'n 100% tegenspreken over aantallen klanten, daar zou ik als investeerder toch die jongens even stevig over aan de tand voelen. Dat dotcommers liegen over de aantallen klanten is gebruikelijk, maar spreek at least het juiste aantal met elkaar af.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond