Deel dit artikel
-

iPhone-bellers surfen 30 à 40 keer meer

Eigenaren van een iPhone gebruiken mobiel internet significant meer dan andere toesteleigenaren. Uit cijfers van T-Mobile blijkt dat Apple-klanten 30 à 40 keer meer data verstoken van anderen.

Hoeveel abonnementen op mobiel internet T-Mobile verkocht, houdt het bedrijf voor zich. Vanochtend bij de presentatie van de kwartaalcijfers werd wel bekend dat het bedrijf inmiddels 10 procent van de omzet in Europa realiseert met de handel in data-abonnementen.

In Den Haag meldde de operator dat het volume mobiel internet met een factor 8 is gegroeid. Gezamenlijk verstoken de 100.000 iPhone-klanten en andere surfers per maand 67 terabyte data, of 3 terabyte per dag.

Directeur Klantenservice Alexander Hamel: “De introductie van de iPhone gaf een enorme impuls aan het dataverbruik. Vanwege het samenvoegen van de netwerken van Orange en T-Mobile hebben we geïnvesteerd in technologische vernieuwing. Ik denk dat we nu het meeste geavanceerde IP-netwerk in de wereld hebben. De komende jaren hebben we geen capaciteitsproblemen”.

Vorig jaar lag de technische focus op het verbeteren van het GSM-netwerk. In 2009 ligt de nadruk op het verbeteren van het bereik en de capaciteit van het UMTS-netwerk.

Alexander Hamel nam vanochtend de toelichting op de jaarcijfers voor zijn rekening, omdat algemeen directeur Niek Jan van Dam plotseling andere verplichtingen had. Van Dam kon gisterenavond bekend maken dat hij algemeen directeur wordt van T-Home. Dat in het vaste net in Duitsland, een gewaardeerde functie.

T-Mobile Nederland realiseerde over heel 2008 een omzet van 1,81 miljard euro en operationeel resultaat van 352 miljoen euro. Drieëntwintig procent van de omzet is is afkomstig uit mobiel dataverkeer, inclusief sms- en mms-verkeer. In termen van klantaantallen is T-Mobile met 5,3 miljoen bellers, de nummer twee in de markt. In termen van omzet is het de nummer drie na KPN en Vodafone.

“We willen de nummer één worden in klantwaardering. Dat is meer dan klantenservice, omdat waardering ook een emotionele lading bevat. Meer waardering moet tot meer klanten en daarmee meer omzet leiden”.

Internetprovider Online sloot het jaar af met 335.000 klanten. De prestaties van Ben houdt T-Mobile voor zich.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond