Deel dit artikel
-

Geenstijl zet virale eindsprint in

Weblog Geenstijl zet virale marketingtrucs in om komende drie weken 14.000 nieuwe leden te werven voor zijn publieke omroep Powned.

Ieder lid van PowNed dat een nieuw lid aanbrengt, krijgt per nieuweling 5,72 euro teruggestort op zijn bankrekening. “Bij honderd leden is dat 572 euro”, rekent het blog voor.

Afgelopen zaterdag landde op de deurmatten van de eerste 25.000 leden van de omroepstichting een brief. In die brief roept Geenstijl zijn achterban op om zo veel mogelijk vrienden, familie, kennissen en buren lid te maken van hun uit nood geboren initiatief.

De wervingsbrief is volledig in de u-vorm geschreven. PowNed zet de aanspreekvormen die op Geenstijl gebruikelijk zijn voor de gelegenheid opzij.

Behalve geld deelt Geenstijl ook honderdduizenden stickers uit waarmee sympathisanten het land kun roze kunnen bekladden. Ook de stickers zijn een kreet aan passanten om zich in te schrijven bij de aspirant omroep. “De baas van de publieke omroep en minister Plassterk hebben al laten doorschemeren dat ze PowNed niet kunnen weigeren als de benodigde 50.000 leden binnen zijn”.

Vanochtend stond de ledenteller van PowNed op een kleine 36.000. Bij het huidige groeitempo haalt de stichting de 50.000 niet binnen drie weken. Dagelijks moeten zich 500 nieuwe leden aanmelden om de kiesdrempel wel te halen.

Deel dit bericht

8 Reacties

Ton van Houten

Als Powned net zo goed 'onderzoek' offline gaat doen als Geenstijl online hebben beiden op de wat langere termijn Geen Toekomst als je het mij vraagt. Nu kunnen ze zich nog verschuilen net als vele andere forums en blogs achter de 'rammelende' wetgeving rondom het Internet.(bijvoorbeeld naming and shaming) Als omroep of print gelden er in dit land gelukkig wel 'wetten en regels'.

Bob

@ Ton: word nou gewoon lid man!

Stille

Ze moeten duidelijk gaan maken wat voor programma's we gaan zien. De TV uitzendingen nu zijn wel aardig, maar ik heb geen enkel beeld bij de programma's die ze dan uit willen gaan zenden. Nu is het alleen Hilversum wakkerschudden…..tsja.

Robert

Volgens mij gebruikt geenstijl hier een oude truc om zo veel mogelijk aanmeldingen binnen te halen: niet de juiste aanmeldcijfers melden. Ze laten een gat over dat overbrugbaar is maar mensen doet overwegen om ze net over de streep te trekken.Ik denk dat ze allang aan de 50000 zitten…

jeroen

waarom lid worden? er zit geen enkele body in hun aanbod..

danny van der cingel

het lijkt mij min of meer einde verhaal als moeder telegraaf ook een tv omroep begint, een tv programma bij wakker lijkt mij haalbaarderder

Luc

@RobertIk dacht exact hetzelfde! Geenstijl 'kennende', komen ze op 1 april met de 'grap': we hebben 100.000 leden.

Michel H

Leuke grap, extra veel geld uitgeven voor het werven van nieuwe leden terwijl ze het benodigde aantal al binnenhebben? Ik dacht het niet. Het ledenaantal is gewoon nog niet bereikt, en met een beetje geluk halen ze het ook niet. Als je je bestaansrecht eigenlijk alleen baseert op het hebben van een grote mond, en vervolgens direct in de u-vorm schiet als je dreigt het benodigde ledenaantal niet te gaan halen, dan moet je gewoon je verlies toegeven en doorgaan met hetzelfde saaie truukje dat op internet toch al jaren wel blijkt te werken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond