Deel dit artikel
-

Ilse Media verkoopt belang Yourscene

Ilse Media verkoopt zijn meerderheidsbelang in uitbater van jongerenportalen Yourscene. De jongerenspecialist wil volgend jaar via IPTV of de kabel programma’s uit gaan zenden.

Het uitgeven van jongerensites hoort niet meer bij de kernactiviteiten van Ilse Media. Vorige week werd bekend dat de uitgever CU2 en Kaboem van de hand heeft gedaan. Nu blijkt dat het de laatste link met dit segment, een meerderheidsbelang in Yourscene, heeft verbroken.

De onderhandelingen tussen de twee partijen hebben zo’n 4 à 5 maanden geduurd. Yourscene-oprichter Georgios Petropoulus doet geen uitspraken over het bedrag dat hij voor de 51 procent van de aandelen heeft betaald.

“Het geeft me veel meer vrijheid en snelheid van handelen nu we geen onderdeel meer zijn van een groot concern. Over drie maanden herlanceren we de site Yourscene.nl. Dat wordt een portaal waar de artikelen uit al onze andere sites samenkomen”.

De tien sites van de uitgever voor 14- tot 35-jarigen verwerken maandelijks 1 miljoen unieke bezoekers. Girlscene.nl is de grootste daarvan met 600.000 unieke bezoekers.

“In de volgende fase richten we een aantal portalen in rondom e-commerce, onder meer voor reisproducten en tickets”. Later wil Petropoulus evenementen gaan organiseren voor zijn publiek en een klantenkaart.

“In 2010 gaan we tv-programma’s uitzenden. Het concept daarvoor stamt al uit 2005. We zouden via Veronica uit gaan zenden en hadden de presentatoren al gecast. Een aantal van hen heeft alsnog zijn weg naar het tv-scherm gevonden. Ons project kon toen niet doorgaan omdat we te weinig sponsors konden vinden. Nu richten we ons eerst op het genereren van online bereik. Pas daarna gaan we via IPTV of de kabel op tv uitzenden”.

Foto: emdot (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Lex

Ik voelde me al een beetje oud met 31 met ben blij om te horen dat ik nog vier jaar jong ben! Yessss (-: Nu Scholieren.nl er nog uit en dan is alles weer netjes opgeruimd bij Ilse.nl.

Marnix

Interessante ontwikkeling.. Is toch zonde want denk dat ilse hiermee de jongerendoelgroep – en toch nieuwe internetters – gaat missen. Overigens wist ik niet dat Scholieren.nl onderdeel is van ilse media. En ook op hun site wordt daar niks over genoemd. Is Lex niet in de war met Schoolbank?

Ferdie

Scholieren.nl is inderdaad niet van ilse. SchoolBank.nl wel! Jongerenmarketing is gewoon heel lastig. Je kan het zien als stuiterballen die ongecontroleerd rondstuiteren. Simpelweg lastig om te volgen.  De plannen van Georgios klinken goed, maar ben heel nieuwsgierig of dat het daadwerkelijk gaat lukken zonder ilse media.

Rutger van Zuidam

Gefeliciteerd Georgios! Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond