Deel dit artikel
-

LEMZ grote winnaar SpinAwards

LEMZ is met drie prijzen de terechte winnaar van de SpinAwards. Nog voor de daadwerkelijke prijsuitreiking lekte het nieuws donderdagochtend naar buiten. Het bureau, dat zich een jaar lang het beste interactieve bureau mag noemen, wint twee gouden SpinAwards en komt, inclusief de bureauprijs, op een totaal van drie gouden SpinAwards.

Adformatie had de prijswinnaars, onder embargo toegewezen gekregen, in het blad afgedrukt. Een slechte timing, want deze uitgave viel vanochtend, op de dag van de SpinAwards, nog voor de uitreikingen, bij sommige lezers op de deurmat.

LEMZ krijgt donderdagavond onder meer goud toegewezen in de categorie ‘Beste mobiele concept’. Met de Coca Cola Sing-A-Long is volgens de jury een aansprekende campagne neergezet. Het concept waarbij de telefoon dienst doet als microfoon is simpel, maar knap gedaan.

Goud is er ook voor de ‘Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg’-campagne van LEMZ voor De Friesland Zorgverzekeraar. En de derde keer goud krijgt LEMZ vanavond bij de bestempeling tot ‘beste bureau’.

In de categorie ‘Beste interactieve video concept’, vallen dit jaar geen prijzen. Bestuursvoorzitter en mede-oprichter van Stichting SpinAwards Stephan Fellinger liet eerder nog weten: "We hadden dit jaar, in vergelijking met vorig jaar ongeveer net zoveel inzendingen, maar tien procent minder nominaties. Elk jaar wordt de lat hoger gelegd. De jury wordt steeds kritischer."

Er worden in totaal zeven gouden awards vergeven en dertien zilveren prijzen binnen de overige categorieën.

Fellinger las het uitgelekte nieuws vanochtend als eerste op Twitter. "Drie jaar geleden heb ik dit ook al meegemaakt, dat de prijswinnaars te vroeg verschijnen in een blad, maar zonder Twitter verspreidt het nieuws zich dan minder snel." De eerste paar minuten steeg het bloed naar zijn hoofd: "Daarna hoopte ik dat het bluf was, maar al snel kwam er een waterval aan Twitter-berichten." Fellinger is ‘teleurgesteld’: "Maar het is vooral vervelend voor de genomineerden."

Het volledige overzicht van de winnaars:

Beste content

Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg (LEMZ / De Friesland Zorgverzekeraar)

Oxfam Novib – Rudo & Ollie (Detroit Media / Oxfam Novib)

Beste design

Base-X (ARA / Koninklijke Luchtmacht)

Beste media-inzet

Sultana Mr. Jummy (ACHTUNG!, Alfred, Starcom / United Biscuits)

Samsung Soul (Muse Amsterdam, Icemobile, Starcom / Samsung Mobile)

Beste innovatie

Iktag & interactieve Social RFID games (Mediamatic / Mediamatic)

Beste crossmedia concept

Upload Cinema (Draftfcb / Filmtheater de Uitkijk)

Volkswagen Golf (ACHTUNG! / Pon’s Automobielhandel)

Beste website concept

Rijksmuseum For the Love of God (Skipintro / Rijksmuseum)

Barcinski & Jeanjean (Barcinski & Jeanjean / Barcinski & Jeanjean)

Beste online campagne

Dinges (Red Urban & FHV BBDO / Hi)

Nationale Feedbacktest (Rhinocreations, Input / Jobcircle)

Hilfiger Denim – Leave Your Mark (Muse Amsterdam / Tommy Hilfiger Europe)

Beste mobiele concept

Coca-Cola Sing-A-Long (LEMZ / Coca-Cola Nederland)

VPRO Lowlands Heatmap (VPRO Digitaal / VPRO Digitaal)

Beste gaming concept

Medical Investigators (Little Chicken Game Company / Technific, Step)

Beste interactieve video concept

Geen winnaars

 

Beste jong talent

Right to Play – Nieuwe Sporticonen (Kaspar van Leek, Pieter Vermeulen, Joost van Dorst / AKV St. Joost Breda)

Beste interactieve bureau

LEMZ!

Beste interactieve opdrachtgever

Hi, KPN

Coca-Cola Nederland

Deel dit bericht

4 Reacties

danny

team lemz, ge-fe-li-ci-teerd! 

Bas Groot

Volgend jaar alleen wel betere presentatie graag! Het was een zootje op het podium en onverstaanbaar bovendien.  De twee behoorlijk ongeconcentreerde, amateuristische en slecht uit hun woorden komende presentatrices bleken later de Meiden van Halal te zijn, maar dan met korte rokjes en zonder hoofddoekjes… Conclusie: Dat Halal gedoe was dus niks meer dan een pose. Waarom toch? Als je zo'n grote zaal afhuurt en aankleedt, moet er toch ook wel een schnabbelende BN'er met presenteer-ervaring te vinden zijn die betaalbaar is? En nog een raadseltje: ik kon niet echt zien of er nou fysiek echte awards uitgedeeld werden. Er kwam steeds een groepje mensen het podium op, die zeiden bedankt en dan gingen ze weer. Ik heb niemand een glimmend ding van plexiglas of een lelijke beker omhoog zien houden… anyone knows?

sjoerd

Bas, who cares :)?

Henk

Bas, ik zou de volgende keer Googelen naar het verschil tussen de meiden van Haram (twee taboedoorbrekers) en de Meiden van Halal ("dat Halal gedoe") voordat je reageert.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond