Deel dit artikel
-

Reclamestunt Coca-Cola met gps

Coca-Cola lanceert deze zomer een opvallende reclamecampagne. De frisdrankgigant gaat op het eerste gezicht normale blikjes frisdrank verkopen, maar in werkelijkheid zit er een mobiele telefoon en een gps-zender in verwerkt.

Met een druk op een knopje wordt het colablikje geactiveerd en zijn er prijzen te winnen zoals een auto, geld of andere verrassingen. Bovendien maakt Coca-Cola er ook een online spektakel van. Zo zijn de alle blikjes te traceren via de website unexpectedsummer. De verrassende actie van Coca-Cola loopt alleen in de VS en heeft al veel stof doen opwaaien.

In totaal zijn meer dan 100 Coca-Cola blikjes omgebouwd tot een GPS ontvanger en mobiele telefoon. Degene die de blikjes vindt (ze zitten in 12, 18, 24 en 36-packs) kan de GPS ontvanger activeren via een zogenaamde hotline. Vanaf dat moment kan een zogenaamd Coca-Cola Search team de consument op elk moment verrassen via een GPS tracker en de prijs uitkeren. Dat zijn bijvoorbeeld een nieuwe Chevy Equinox, Disney-vakanties of een bezoek aan een casino met een miljoen dollar op zak.

Volgens Coca-Cola past de “unexpected summer”-campagne goed bij het innovatieve imago van het bedrijf. De actie loopt van 17 mei tot en met 12 juli 2004. Om extra aandacht te vestigen op de Unexpected Summer-actie loopt er ook een televisiereclame rondom het thema 'Unexpected Summer' in de Verenigde Staten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond