Deel dit artikel
-

Coca-Cola in zee met Traffic4u

Coca-Cola Enterprises Nederland is in zee gegaan met Traffic4u voor advies op het gebied van zoekmachine marketing. Het Groningse zoekmachinemarketingbureau gaat Coca-Cola Enterprises actief promoten in zoekmachines.

Traffic4u gaat de zoekmachinemarketing voor Coca-Cola Nederland niet alleen doen. Dat doet het in samenwerking met Mindbus. Dat is een adviesbureau van Coca-Cola. Mindbus verzorgt onder meer de searchengine ranking voor een van de Coca-Cola sites.

“De toespitsing op zoekmachine marketing past uitstekend binnen de strategie van Coca-Cola Enterprises Nederland om haar brede assortiment optimaal aan potentiële afnemers te presenteren,” aldus Traffic4u in een verklaring.

Volgens Sander Prinsen, marketing manager van Traffic4u gaat het om een overeenkomst voor onbepaalde tijd met de frisdranken-gigant. “Dat Coca-Cola voor ons heeft gekozen, komt omdat het een bureau wilde dat voor onafhankelijke zoekmachine-optimalisatie zou kunnen zorgen. Anders waren ze wel direct naar een partij als Overture of Google gegaan. Wat wij doen is Coca-Cola leren hoe ze zo hoog mogelijk in de zoekamachineresultaten kunnen eindigen.”

Dat Coca-Cola Enterprises Nederland Traffic4u nodig heeft, heeft er niet zo zeer mee te maken dat Coca-Cola onvindbaar zou zijn op internet. “Dat is natuurlijk niet het geval. Maar er zijn genoeg andere Coca-Cola- producten die niet direct met frisdrank te maken hebben waarop Coca-Cola graag de aandacht wil vestigen. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan een blikjesautomaat. Ook daarbij wil Coca-Cola graag gevonden worden. Als distributeur van frisdrankautomaten. Maar er zijn nog andere voorbeelden te bedenken,” aldus Prinsen.

Traffic4u dat is gespecialiseerd in het goed positioneren van websites in zoekmachines, werkt ook voor klanten als ING, Mercedes-Benz, Hypotheker, D-Reizen en Philips.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond