Deel dit artikel
-

Groter marktaandeel adsl voor BBNed

BBNed heeft het marktaandeel op het gebied van adsl zien groeien van 6 procent in 2002 naar 9 procent in 2003. Het orderaantal groeide van twintigduizend naar ruim tachtigduizend. In het eerste kwartaal van 2004 heeft BBned de grens van 100.000 DSL orders gepasseerd.

Ook operationeel gaat het volgens BBNed lekker met het bedrijf. Het boekte een omzet van 39 miljoen in 2003. Dat is een omzetstijging van 236 procent ten opzichte van 2002. Het bedrijf boekte drie keer zoveel orders als in 2002. De operationele winst steeg hierdoor met 17 miljoen euro naar 0,4 miljoen positief.

In het laatste kwartaal van 2003 introduceerde BBned als eerste aanbieder in Nederland bellen over dsl. Inmiddels biedt het naar eigen zeggen een tiental service providers de nieuwe dienst aan in samenwerking met BBned. Concurrent KPN is van plan om pas later dit jaar of begin volgend jaar met een soortgelijke dienst te komen.

BBned ziet ook de komende tijd nog een verdere groei voor dsl-diensten. “Wereldwijd groeide in drie jaar tijd het aantal breedbandaansluitingen van 10 tot 100 miljoen. Daarmee groeit breedbandinternet sneller dan de markt voor mobiele communicatie. Eind 2003 waren er in Nederland bijna 1.9 miljoen breedbandaansluitingen. Hiervan zijn 951.000 aansluitingen op basis van dsl. De techniek groeit met 115 procent en laat voor het eerst de kabel (25 procent) achter zich. In het eerste kwartaal van 2004 heeft BBned nog eens 100.000 dsl orders geboekt,” aldus Hans Rietkerk, algemeen directeur van BBNed.

TNS NIPO constarteerde vorige week al dat het aantal bedrijfsvestigingen in Nederland met een ADSL-aansluiting in het eerste kwartaal van 2004 toenam tot 34 procent. Die groei ging met name ten koste van isdn. Adsl is daarme de meest voorkomende internet-aansluiting op de Nederlandse zakelijke markt geworden. Ten opzichte van dezelfde periode vorig nam het aantal bedrijfsvestigingen met een adsl aansluiting toe van 73.000 naar 172.000, zo constateerde TNS NIPO.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jonathan Marks

I'm sure they will grow. But I spent far too much of last month trying to get a BBNed connection working on Wanadoo ADSL Direct. KPN wouldn't help (don't know the settings for the modem), Wanadoo helpdesk was truly the worst experience I have ever had in 20 years in the business – know nothing, do nothing to solve problems….all this while they charge you 10 cents a minute and take 20 to answer the phone. They come across as a bunch of kids with order forms. In the end, the modem site had the software I was looking for – so it turned out to be a " Praxis" solution – do it yourself.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond