Deel dit artikel
-

‘Discussiefora veel belangrijker dan Twitter en blogs’

Webwinkeliers hechten meer waarde aan de marketingkracht van discussiefora dan aan Twitter, weblogs, profielensites en Youtube bij elkaar opgeteld.

Het contact met klanten op algemene of gespecialiseerde discussieforums is directer en daarmee van meer waarde van andere sociale media. Om die reden hechten Duitse webwinkeliers meer waarde aan marketing via fora dan via andere kanalen.

Dat blijkt uit een onderzoek dat Internetworld.de uitvoerde in samenwerking met de prijsvergelijkingssite Guenstiger.de. De site vroeg 374 aangesloten webwinkeliers naar hun opvattingen over de kracht van sociale media.

Discussieforums zijn veruit het grootst van waarde. Dat zeggen alle ondervraagden, op 9 procent na. Op nummer twee staan weblogs, gevolgd op drie door ‘niets anders heeft meerwaarde’, met daarna social bookmarking (bijvoorbeeld StumbleUpon en Del.icio.us), Twitter en profielensites als hekkensluiter.

Uit de peiling blijkt dat 68 procent van de webwinkeliers al op een of andere manier actief deelneemt aan discussies op internetfora.

De helft van de ondervraagden zegt zijn inspanningen op en rondom sociale media in het komende jaar te willen uitbreiden. Negenentwintig procent weet het nog niet en 21 procent zegt niets van plan te zijn.

Uit een recent Amerikaans onderzoek van belangenorganisatie Shop.org bleek dat een kwart van de ondervraagde webwinkeliers dit jaar meer gaat investeren in marketing dan vorig jaar. Zij achten sociaal georiënteerde marketingacties als nagenoeg even belangrijk als e-mailmarketing, maar vinden zoekmachinereclame het belangrijkst.

Foto: Singapore2010 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond