Deel dit artikel
-

Winst Salesforce.com verdubbelt

De wereldwijd opererende online CRM-dienst Salesforce.com lijkt garen te spinnen bij de krimpende economie. Het bedrijf zag zijn klantenbestand afgelopen jaar met eenderde stijgen en zijn winst verdubbelen.

Een groeiend aantal bedrijven uit de online en offline economie besteedt activiteiten rondom klantenwering en-behoud uit naar Salesforce.com. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van de Amerikaanse onderneming.

Het aantal betalende klanten steeg van 38.100 vorig jaar naar 59.300 eind maart 2009. In de eerste drie maanden Salesforce 3.900 nieuwe klanten, een plus van zeven procent ten opzichte van het kwartaal ervoor. Naar schatting maken tussen de 1 en 2 miljoen medewerkers van deze bedrijven gebruik van de online sales-, service- en marketingmogelijkheden van de internetdienst.

Een abonnement op de online dienst kost tussen de 9 en 250 dollar per maand. De optelsom van die abonnementsgelden leverde in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet op van 305 miljoen dollar, een plus van 23 procent ten opzichte van vorig jaar.

De nettowinst verdubbelde, van 9,6 miljoen dollar naar 18,4 miljoen.

Het bedrijf heeft honderden klanten in Nederland, maar wil dat tegenover deze uitgave niet specificeren.

De resultaten wisten beleggers niet te bekoren. Het aandeel sloot 1,5 procent lager en noteert in de handel nabeurs, kort na het verschijnen van de resultaten, 7,9 procent lager.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond