Deel dit artikel
-

Facebook voor hotelindustrie [Video]

Aboutanywhere.com verwacht binnen vijf jaar de grote online travel agencies te hebben verslagen als het aankomt op kwantiteit in aanbod van hotels. In tegenstelling tot concurrenten Expedia en Booking rekent Aboutanywhere.com geen commissies aan de hotels voor plaatsing op de site.

Emerce sprak met Ashwin Kamlani, directeur van start-up Aboutanywhere.com in het Verenigd Koninkrijk. Aboutanywhere.com is een ‘mix van online travel agencies met meta search, Facebook en het advertentiemodel van Google’.

De hotels maken een gratis profiel aan op de site, inclusief foto’s en content. Willen ze hoger in de zoekresultaten terecht komen, dan betalen ze hiervoor.

De hotels krijgen meer online exposure en betalen geen commissie. Het aanbod kleine hotels dat zich aandient is dan ook erg groot. Een voordeel ten opzichte van de grote concurrenten die wel commissie rekenen en daarmee vaak alleen de grote hotelketens tonen.

Naast kleine hotels zijn er wereldwijd ook deals gesloten met onder meer Best Western en Swiss Hotels. Over vijf jaar, zo voorspelt Kamlani, overtreft het aanbod van Aboutanywhere.com dat van de concurrenten.

Interview Ashwin Kamlani from Redactie Emerce on Vimeo.

Deel dit bericht

7 Reacties

Michel

Leuke vormgeving maar geen content! Hoe kan je een website met een audience van meer dan 100 Mio gebruikers vergelijken met een website die op top locaties nog niet een 10 hotels heeft!

Ludolf Stavenga

Hi Paul,Het is in elk geval geen online travel agency aangezien de boeking bij de partner plaatsvindt. Gewoon een meta searcher dus. Dan komen concurrenten als Kayak en Sidestep eerder om de hoek kijken.Wat jij?groet,Ludolf

Wouter Blok

Hi Paul en Ludolf,Kayak, Trivago hebben geen gratis posities en bieden de mogelijkheid voor merchants (als http://www.easytobook.com) om te adverteren naast de hotel(ketens). Deze site lijkt meer op http://www.hotelvandaag.nl, waar je ook gratis je hotel kunt plaatsen als hotelier.Groetjes,Wouter.

Erik Baumann

Onze website hoteliers.com is al 4 jaar actief als commissievrij alternatief voor traditionele commissiewebsites en biedt consumenten de mogelijkheid om online te boeken of middels direct contact met de hotels, alle contactgegevens van de deelnemende hotels staan op de website vermeldt. Eigenlijk een soort lokale bedrijfsresultaten van Google alleen dan met de actuele beschikbaarheid en prijzen van de hotels en de mogelijkheid om ook online te boeken. Dit model is zeer succesvol en inmiddels hebben zich reeds 1.300 hotels in de Benelux hierbij aangesloten en zijn we aan het uitbreiden naar Duitsland en Italie. Dus dit is niet echt nieuws, schrijf eens wat over ons Paul!

Joyce

Beetje jammer dat Emerce er nog al een handje van heeft om buitenlandse 'start-ups' en websites te beschrijven alsof het the next big thing is. Vaak wordt het ook nog gedaan zonder gedegen research om te zien of iets niet al lang bestaat, laat staan in eigen land te onderzoeken wat de eventuele vergelijkbare sites zijn. Jammer, want Emerce moet het volgens mij hebben van Nederlandse lezers. Verbeterpuntje voor Emerce!

Erik Baumann

@Joyce, helemaal mee eens, je slaat de spijker op zijn kop!

Hans

naast mooie initiatieven als hoteliers.com (met booking engine) zijn er natuurlijk alle meerdere spelers in de markt die hetzelfde doen als aboutanywhere..verder kan het positie inkopen kan al een tijdje.. zo kan je je bijvoorbeeld gratis aanmelden bij travel-library.com (expedia) en leisureplanet.com (56,000 hotels met contact details). daarnaast heb je hotelrooms.com (veel ketens) en travelzoo (email marketing ppc model)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond