Deel dit artikel
-

Opnieuw groeigeld voor OpenX

Het bedrijf achter ad management systeem OpenX haalt 10,4 miljoen dollar uit de markt om zijn DoubleClick-concurrent te laten groeien.

Dat nieuws maakte het bedrijf gisteren bekend. Met deze derde financieringsronde komt het totaal aan extern aangetrokken kapitaal op een kleine 31 miljoen dollar in twee jaar tijd.

De nieuwe bestuurder Jonathan Miller, oud topman van AOL, heeft persoonlijk een belang genomen, investeerder Dag Ventures trad toe tot de groep eigenaren en O’Reilly liet zijn belang verwateren. De meerderheid van de aandelen is in handen van investeringsmaatschappijen.

Cadogan zegt het nieuwe geld niet direct nodig te hebben, omdat er nog geld op de bank staat van de vorige financieringsronde. De nieuwe financiering geeft OpenX slagkracht indien gewenst.

OpenX biedt een technisch systeem om advertentiecampagne te kunnen beheren en monitoren. In Nederland maken eBuddy, Zomoto, Eredivisie, Spil Games en Geenstijl er gebruik van.

Het advertentiesysteem zou maandelijks tegen de 20 miljard advertentievertoningen faciliteren.

Een recente noviteit is de zogeheten Marketplace. Die staat adverteerders toe om te bieden op reclameposities op sites binnen het netwerk van OpenX-gebruikers. Het bedrijf OpenX ontvangt een vergoeding voor de bemiddeling.

Foto: trialsanderrors (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond