Deel dit artikel
-

Microsoft verkoopt advertentiebedrijf Razorfish

Microsoft heeft de zakenbank Morgan Stanly in de arm genomen om een potentiële koper voor Razorfish te vinden.

Volgens The Financial Times zou het Franse Publicis een mogelijke bieder zijn. Dit bedrijf zou meerdere acquisities in online advertising op het oog hebben.

Microsoft kwam in het bezit van Razorfish toen het aQuantive kocht. Dit bedrijf heeft drie bekende diensten en software op het gebied van online adverteren: Avenue A Razorfish (nu in de verkoop), Atlas en DRIVEpm. Microsoft legde in 2007 nog zes miljard dollar neer voor advertentiebedrijf aQuantive, nadat het eerder naast DoubleClick en RightMedia greep.

Het bedrijf aQuantive, een concurrent van DoubleClick, was toen een van de grootste aankopen van Microsoft ooit. Google kocht toentertijd Doubleclick voor 3,1 miljard dollar en Yahoo slokte concurrent RightMedia op voor 680 miljoen dollar.

Razorfish heeft rond de 2.000 werknemers en kent grote klanten als Nike en Audi.
De voorlichters bij Microsoft in Nederland waren op het moment van schrijven niet bereikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond