Deel dit artikel
-

Woldring opent vergelijkingssite voor hotels

Ben Woldring, internetondernemer en allesweter van vergelijkingssites, heeft er een nieuw project bij. Zijn vergelijkingssite LookingforBooking.com, poogt de wirwar aan hotel- en boekingssites op te heffen.

Op de site kunnen alle hotels in Nederland en een aantal grote internationale ketens vergeleken worden. De gebruiker kan vergelijken op basis van prijs, maar ook de ligging of verschillende faciliteiten. "Je kunt ergens slapen voor 50 euro, maar als dan ineens de wifi niet inbegrepen is, of je moet betalen voor de sauna, dan heb je er nog niks aan."

Bij zijn eerdere vergelijkingssites voor bijvoorbeeld mobiel bellen (Woldring is bekend van vergelijkingssites op het gebied van bellen, internetten, TV en energie), zit het achterliggende systeem iets eenvoudiger in elkaar. "Hier zit je met de beschikbaarheid van kamers, de prijs kan van uur tot uur verschillen.", aldus Woldring.

Wijzigingen
Het in kaart brengen van alle gegevens was geen eenvoudige klus: "Het idee ontstond eind 2006. We hebben ruim twee jaar gewerkt aan het in kaart brengen van de hotels." De hotels hebben inmiddels de mogelijkheid om zelf in te loggen. "Zij voeren wijzigingen door, die wij dan weer controleren en doorzetten."

Op de site kunnen alle 2.100 hotels in Nederland en meer dan 7.800 hotels in België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Londen met elkaar vergeleken worden.

Woldring benadrukt de complexheid van de hotelmarkt: "Het aanbod en de prijzen zijn door alle verschillende hotel- en boekingsites tegenwoordig niet meer overzichtelijk te zien." Mede-initiatiefnemer Gerlof Bos vervolgt: "Internet is de afgelopen jaren in hoog tempo veel boekingsites rijker geworden, terwijl ook de hotels zelf niet stil hebben gezeten. Zo blijkt dat rechtstreeks boeken bij een hotelketen in sommige gevallen zelfs voordeliger kan zijn dan reserveren bij een boekingsite. Daarom worden er op LookingforBooking.com naast de boekingsites ook prijzen van grote hotelketensites zoals InterContinentalHotels.com, NH-Hotels.com en Bastionhotels.nl meegenomen."

Verdienmodel
De site haalt geld uit advertising, en daarnaast is er met ruim 20 bookingsites en hotelketens de afspraak dat zij hun reserveringslinks op de site kunnen plaatsen.

De site wordt op termijn uitgebreid.  Woldring: "De NS heeft bijvoorbeeld aangegeven dat het voor mensen in hotels vlak bij stations handig is om direct een treinkaartje te kunnen kopen. Binnenkort komt bij die hotels dan ook de mogelijkheid om een e-ticket te kopen."

Deel dit bericht

15 Reacties

Janine

Ontzettend goed initiatief, maar bij het openen van de site kreeg ik wel een expedia flash. Ligt wellicht aan de gekozen kleur en de indeling. Anyway, bij een volgende hotelboeking zal ik er wel een blik op werpen.

Marc

jammer, dat een vergelijkingssite dan weer banners moet hebben van bepaalde aanbieders. In hoeverre kun je ze dan als objectief beschouwen?

vion

Gebakken luch,het is gewoon een hotel reserveringssite..en ze zijn ook gewoon affiliate van hotels.nl en easytobooktja..

Mees

Het is niet te begrijpen waarom er zoveel aandacht aan deze site wordt besteed. Er zijn zoveel betere initiatieven die meer aandacht verdienen en dat niet krijgen, denk aan Travelta.nl, Triviago.nl, myLastminutes.nl of Olezo.nl

peter

Er wordt veel aandacht aan deze site besteed omdat het van een succesvolle internetondernemer afkomstig is. En ook nog een speciale, iemand die al heel jong is begonnen. Ik vind het een felicitatie waard. Een ding: ik kan me voorstellen dat booking.com niet blij is met de gekozen url lookingforbooking.com. Zou dat de reden zijn dat booking.com niet mee doet aan deze site?

Stijn

Beetje meer zorg had er besteed moeten worden vanuit de klant want de pagina is niet duidelijk. Bij http://www.momondo.com/ bijv. heb je dat niet. Direct weet je hoe en wat. De naam vind ik ook erg steenkolen Nederlands… maar goed denk vanuit zijn publiek is deze site wel een goede aanvulling.

Koos Koets

Deze website bestond al jaren, eerst hadden ze directe contracten met de hotels, kennelijk liep dat niet en dus hebben ze er maar een affiliate vergelijkingsite van gemaakt waar er al 100 van zijn. Dus niet bepaald iets nieuws!

Yuri

Ik ben het volledig met Peter eens! Chapeau Ben voor deze nieuwe website. En, blijf vooral zo doorgaan.

Wouter

Die snap ik niet helemaal, wat is er niet duidelijk aan "Hotels zoeken, vergelijken en boeken bij de beste aanbieders"? En zoiets heet steenkolen engels ;-) " Stijn maandag 6 juli 2009 (9:30)  Beetje meer zorg had er besteed moeten worden vanuit de klant want de pagina is niet duidelijk. Bij http://www.momondo.com/ bijv. heb je dat niet. Direct weet je hoe en wat. "

Aart Wallet

Weinig bijzondere site, erg traag momenteel en ik mis een unieke toegevoegde waarde op de al tientallen 'vergelijkbare'-vergelijksites. Niet erg nieuwswaardig artikel om die reden.

Menno

Als we nu nieuwe initiatieven gaan evalueren aan de hand van iemands leeftijd is het eind zoek. De site zit niet bijzonder in elkaar en brengt weinig nieuws. Natuurlijk is het knap wat Woldring. Maar we zouden bijna vergeten dat het 'knulletje' van bellen.com inmiddels ook al 24 is.En dit is zeker geen vreemde/uitzonderlijke leeftijd voor een internetondernemer. Ik denk dat ie beter kan!

josgerritsen

malaat ben zich beetje meer bezig houde met mense die problemen hebben met zijn vergelijkingen bedoel ik in hoofdzaak gaslicht.com hij laat laaste tijden de mense behoorlijk in de steek met vergelijkingen die niet kloppen en dan hotels vergelijkingen er ook nog bij word niet makkelijk voor ben woldring wel voor zijn eige portemonneee keema kom op ben voor mense die in zak en as zitte met jou vergelijkingen die soms totaal nie kloppe pffff

Menno

Verder alles goed Jos?

Michel de Rooij

Ben de copycat strikes again .. ignore

Wouter

Volgens mij is dit de eerste vergelijker in Nederland en een van de eerste wereldwijd die op kamerniveau vergelijkt. Maar hoor graag van de goegemeente als dit niet juist is. Hulde voor Ben en het hele team. Lookingforbooking URL is overgenomen van een initiatief dat niet Ben z'n idee was, maar oude URL's brengen natuurlijk enige SEO waarde met zich mee. Bijna elke vergelijker heeft bannerexpoitatie, wat de onpartijdigheid totaal niet in de weg staat.Een site die de Nederlandse Kayak kan worden!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond