Deel dit artikel
-

Gratis banner voor eenpitters

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne van Telfort voor ZZP’ers.

Site: telfort.nl/zzp
Klant: Telfort
Bureau: Ottonico
Andere gebruikte media: printadvertentie

Doel van de campagne

De campagne is bedoeld om naamsbekendheid te genereren voor Telfort onder ZZP’ers. Tegelijkertijd moet de campagne de nieuwe belbundel promoten bij de doelgroep.

Omschrijving

Om deze Telfort-belbundel voor ZZP’ers te promoten is er een online campagne ontwikkeld waarin ZZP’ers gratis hun diensten mogen promoten en aanbieden. Telfort stelt ingekochte online advertentieruimte beschikbaar om hen te stimuleren om hun zakelijke netwerk te verbeteren. Een ZZP’er kan op de site van Telfort zijn gegevens invullen, een foto uploaden en een digitaal visitekaartje aanmaken. Deze wordt vervolgens getoond in Telfort-banners op sites als Beursplaza, Marketingfacts en MD Weekly.

Krijn Smits

CREATIVE DIRECTOR THE PEOPLE’S VALLEY

7

"Het basisidee en de technische uitvoering zijn goed. Voordat ik het wist had ik een testbanner verstuurd. Waarom dan een zeven? De ZZP’er kan weinig van zichzelf laten zien. Een beetje ZZP’er heeft een logo en huisstijl, die hij in de banner wil hebben. Belangrijker nog, wil je als ZZP’er geassocieerd worden met Telfort? Als Telfort echt begaan was met ZZP’ers, hadden ze zichzelf meer op de achtergrond gehouden. Nu is het een Telfort-promotie over de rug van ZZP’ers. Idee een dikke acht, uitvoering een zesje."

Thijs van Schothorst

MANAGING DIRECTOR ICEMEDIA

7,5

"Het is interessant om te zien dat een ingekochte campagne beschikbaar wordt gesteld aan ZZP’ers. Dit komt sympathiek over. Het is een relevante en leuke manier om data te verzamelen van de doelgroep: de zzp’er mag gebruik maken van de ingekochte mediaruimte in ruil voor zijn gegevens. Ook de copy, verbeter nu je netwerk, is aardig gevonden. Wel ben ik benieuwd hoe effectief deze campagne is. Hoeveel ZZP’ers maken een banner aan, laten gegevens achter en sluiten een abonnement af? In mijn optiek een originele campagne waarbij thema en activatie goed gekoppeld zijn."

Jeroen Landsman

CREATIVE DIRECTOR COPY XTRA ADVERTISING

6

"Telfort doet iets dat het kabinet had moeten doen. Eindelijk de steun geven die de ZZP’ers zo hard nodig hebben. Dankzij Telfort gaat de telefoon weer rinkelen en de business boomen! Een gratis banner op de sites van Adformatie, FD en Bizz voor deze groep zelfstandigen. Alleen, wie maakt er reclame voor wie? Zouden de opdrachten er wel zijn voor ZZP’ers? Is ‘vindbaarheid’wel het grootste obstakel? Gaan opdrachtgevers klikken op visitekaartjes? Maar toch: voor een zzp’er is elke vorm van exposure meegenomen. Daarom een 6."

Bron foto: Wrote (CC)

Deel dit bericht

5 Reacties

Pascal Joore

Op zich een erg goed initiatief van Telfort. Echter de ZZP-markt staat niet op zichzelf. Wellicht een goed idee om dit concept breder uit te nutten middels een samenwerking met Werkspot.nl. Hier krijgen ZZPers namelijk wel een uitgebreide profielpagina en een eigen website waarin ze alle belangrijke informatie kwijt kunnen om mogelijk opdrachtgevers voor zich te winnen. Daarnaast krijgen ze ook nog pro-actief werk in de schoot geworpen. Vanzelfsprekend is dat enigszins gechargeerd, maar werkspot.nl is wel een stabiel platform geworden waarbij vraag en aanbod t.a.v. bouwklussen bij elkaar gebracht wordt, en wel in de breedste zin van het woord. Vraag en aanbod van concrete (ver)bouwopdrachten, maar ook van materialen en diensten, middels adverteermogelijkheden, maar ook voor de distributie in de bouwtoelevering middels deelname aan de werkspot voordeelpas (www.werkspot.nl/voordeelpas). Daarbij zijn er ook diverse samenwerkingen voo het verwerven van opdrachten, zie bijv.: http://www.formido.nl. Voor meer info over Werkspot, zie vanzelfsprekend http://www.werkspot.nl.

Catriona Ravelli - ZZP Adviescaf?

Maar zzp'ers zijn niet alleen werkzaam in de bouw. What about al die zelfstandig consultants, coaches, accountants, etc.? Die hebben toch ook een platform nodig. Niet dat die er niet zijn, hoor, maar Werkspot is echt niet de enige plek waar zzp'ers een profielpagina kunnen aanmaken

Pascal Joore

Hallo Catriona, Daar heb je helemaal gelijk in. Werkspot.nl beperkt zich alleen tot de bouw. Vanzelfsprekend zijn er nog meer platformen voor ZZPerst, zoals ZZP Adviescaf?

Catriona

Dag Pascal,Het ZZP Adviescafe is niet echt een platform, maar een organisatie die zzp'ers helpt hun visie, focus en vindbaarheid te verbeteren. Maar er zijn inderdaad allerlei andere platforms waar zzp'ers terechtkunnen. Telfort richtte zich met de banneractie ook op zzp'ers uit allerlei branches. Ik heb ook een banner aangemaakt, maar zag mezelf nooit langskomen. Ik vraag me af of het wel zoden aan de dijk zet. Is toch een beetje schieten met hagel. Maar wij als 'startende' zzp'ers willen graag zo veel mogelijk zichtbaar zijn. De kracht van de herhaling, zeg maar!

Jeroen Landsman

Ik heb me na het schrijven van de campagne recensie natuurlijk ook direct opgegeven voor het visitekaartje van Telfort. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en staat mijn response meter nog op een dikke zero!Jammer, ik zal mijn klussen toch weer moeten wegslepen op wijnproeverijen en andere moedeloze netwerkbijeenkomsten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond