Deel dit artikel
-

MySpace wordt ‘entertainment portal’

Het sociale network MySpace moet in de toekomst een ‘entertainment portal’ worden. Gebruikers krijgen meer toegang tot entertainment en gerelateerde informatie.

Dat liet Rupert Murdoch, CEO van News Corp., weten in een interview met The Wall Street Journal. Hoe de nieuwe focus op entertainment vorm moet krijgen, daarover liet de mediamagnaat nog weinig los.

Geen vreemde zet, aangezien de netwerksite voor een belangrijk deel al draait rondom artiesten die hier een profiel hebben. Daarnaast biedt MySpace Music open MP3’s aan zonder kopieerbeveiliging, in samenwerking met de vier grote platenmaatschappijen.

De profielensite kampt met teruglopende ledenaantallen. Concurrent Facebook haalde het netwerk onlangs met het aantal leden.

MySpace werd in 2005 overgenomen door News Corp. van Murdoch. De profielsite is onderdeel van Fox Interactive, een bedrijf van uitgever News Corp.

Eerder liet MySpace weten eenderde (420 man) van de medewerkers op het Amerikaanse kantoor te ontslaan. Niet veel later kwam het bericht dat ook 300 medewerkers op de internationale kantoren hun baan zouden verliezen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Michel H

"Geen vreemde zet, aangezien de netwerksite voor een belangrijk deel al draait rondom artiesten die hier een profiel hebben." De zet an sich is niet vreemd, maar MySpace draait al jaren en jaren rondom artiesten die daar een profiel hebben. Terwijl de concurrentie ook in die hoek groter is geworden, vroeg MySpace zich steeds hardop af welke kant het nu op moest. Offline entertainment platform, online hub voor persoonsinformatie/social networking, en nu toch maar weer terug naar de roots? Make up your mind, Rupert!

danny van der cingel

Goede beslissing denk ik, maar ik ben niet helemaal objectief 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond