Deel dit artikel
-

eDay Preview: met alcohol besprenkelde afsluiting

Avonden worden er gevuld met praten over wijn. Gary Vaynerchuk, telg uit een wijnfamilie, maakt dagelijks een videoshow. Niet met zware, elitaire recensies maar gefundeerde branie van de Amerikaanse oostkust. Hij verdient er miljoenen mee.

Vaynerchuk is de afsluitende hoofdsprekers tijdens Emerce eDay 2009, op 17 september in Rotterdam.

De energieke Amerikaan is de belichaming van ‘omgaan met sociale media’. Eerst hielp hij de e-commercesite Wine Library in vijf jaar van een omzet van 4 miljoen naar 50 miljoen. Toen begon hij een dagelijks videoshow met wijnrecensies. Je kan moeilijke strategieën formuleren om wijn online aan de man te brengen, maar Vaynerchuk praat er in gewone-mensentaal over op video. Als een wijn bocht is, noemt hij het zo.

“Ik beantwoord iedere e-mail die binnen komt. Iedere dag krijg ik zeker 70 mails met de vraag welke wijn je moet drinken bij vis. Het komt mijn neus uit, maar iedereen krijgt antwoord. Hoe ik geld ga verdienen met mijn shows? Gewoon, over handeltjes zoeken waar je maar kan. En door blijven bouwen aan je bedrijf. Er komt steeds meer geld naar internet. Daar ligt de toekomst”.

Zijn show leverde hem een dagelijks kijkerspubliek op van 80.000 wijndrinkers. “Zoek je niche. Overal is een niche voor. Met mij wil je tegenwoordig niet meer concurreren hoor”. Zijn volharding leverde hem onlangs een boekencontract op van 1 miljoen dollar.

“Op welke sociale media je moet inzetten? Op allemaal! Je klant zit overal”.

Wine Library kocht de recensiesite Corkd.com. Wine Library TV sloot een distributiecontract met EatDrinkOrDie.com. De digitale wijnboer breidde zijn concept uit met  Obsessedtv.com, een videoshow over ondernemers.

Een interview met Gary Vaynerchuck begint hier op 3:00:

Links:

Deel dit bericht

2 Reacties

Jos

Prachtig nieuw woord: besprekeld !

Erwin Boogert - Emerce

🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond