Deel dit artikel
-

Ziggo haalt groei uit VOD en snel internet

Ziggo ziet het aantal diensten dat wordt afgenomen stijgen met 7,8 procent naar 6,9 miljoen. De groei wijt het kabelbedrijf vooral aan de introductie van nieuwe diensten en producten als Video On Demand en snel internet op basis van EuroDOCSIS 3.0.

VOD en snel internet moet ook de basis leggen voor toekomstige groei. Inmiddels is tv bij Ziggo verantwoordelijk voor 4,597 miljoen abonnementen en internet voor  1,4 miljoen. In de herfst worden de snelheden voor internet verder opgevoerd.

Het aantal klanten voor standaard televisie daalde met 48.000 naar 3,215 miljoen abonnees. De abonnees voor digitale televisie maakte dit verlies weer goed, dankzij een groei van 387.000 klanten naar een totaal van 1,382 miljoen. Het aantal breedbandinternetabonnementen groeide mondjesmaat met 1 procent.

Dat blijkt uit de halfjaarcijfers. De omzet groeide met 2,6 procent naar 630 miljoen euro. De operationele kosten namen toe met 4,4 procent tot 287 miljoen euro. Dit kwam voor een groot deel voort uit de problemen met klantenervaringen die opgelost moesten worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Albert

Leuke titel, als je niet beter wist zou je kunnen denken dat dat de groei er uit gehaald wordt! Anyway zonder additionele diensten en servies blijft de groei op het niveau van ip te verwaarlozen. Het wordt tijd dat Ziggo alle Nederlandse huishoudens ziet als een potentiele klant en zich niewt laat weerhouden door de geografische beperkingen van haar kabelnetwerk…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond