Deel dit artikel
-

Omzet webwinkels richting 6 miljard

Nederlandse webwinkeliers hebben de eerste 9 maanden van dit jaar voor 4,1 miljard euro omgezet. Verwacht wordt dat ze dit jaar eindigen op bijna 6 miljard euro.

De groei lag in de eerste 6 maanden van 2007 nog op 38 procent. De eerste helft van 2008 lag het groeitempo op bijna een kwart. Momenteel is de omzet in de eerste 9 maanden van dit jaar een stijging van 20 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit marktcijfers van Thuiswinkel.org.

"Ik verwacht wel dat de groei doorzet, al zal het op termijn natuurlijk afvlakken", aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org. In de eerste helft van 2005 was er nog sprake van een groei van 37 procent.

De consument deed dit jaar tot nog toe gemiddeld 3,9 bestellingen. Het gemiddeld besteed bedrag steeg met 13 procent naar 429 euro.

De grootste groei komt uit de categorie witgoed. Ook verzekeringen doen het goed en de categorie ‘overig’. Jongen: "Dat is natuurlijk leuk, want dat zijn de kleine webwinkels, de nichemarkt."

Bron foto: nicolasnova (CC)

Deel dit bericht

4 Reacties

OnlineResults - Wendy Appel

Het lijdt geen twijfel dat gemak het belangrijkste motief is voor de toegenomen bestedingen bij webwinkels. Een andere cruciale factor waardoor webwinkels beter zijn gaan lopen, is de verbeterde beveiliging en logistiek rondom bestellen en betalen. Duidelijke bestelprocedures en eenvoudig online betalen waren een jaar geleden immers nog niet vanzelfsprekend voor veel webwinkels. Dit blijkt uit een onderzoek dat wij begin 2008 hebben uitgevoerd onder consumenten. Twee interessante artikelen met betrekking tot dit onderzoek:  http://www.onlineresults.nl/Het-laatste-nieuws/30390/25501/No-iDeal,-no-deal.html   http://www.onlineresults.nl/Het-laatste-nieuws/30390/24995/Koper-wil-aan-de-hand-worden-genomen-bij-online-bestelling.html

piet

Reclame is niet interessant, we willen onderbouwde reacties zien graag !

Gijs Vroom - Emerce

@ Wendy Allereerst, wat een open deuren. Ten tweede, we hebben liever ook inhoudelijke reacties direct onder het artikel, zodat je het rijker maakt. We hebben bovendien graag reacties waar we allemaal wat van op kunnen steken. Commercial breaks kun je kopen bij onze account managers.

OnlineResults - Wendy Appel

@Gijs: Sorry! Ik verwijs inderdaad naar een onderzoek van onze organisatie, ik meende oprecht dat dit iets zou kunnen toevoegen aan het artikel. Haal maar weg, want het is natuurlijk niet mijn bedoeling om er alleen maar irritatie mee op te wekken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond