Deel dit artikel
-

Netsociety sluit partnership voor Europese dekking

Internetmarketingbureau Netsociety heeft een partnership gesloten met internationale speler Bigmouthmedia. “Wij blijven ons richten op onze thuismarkt, maar zijn het partnership aangegaan om Europese dekking te krijgen”, aldus Maurice Pothof, één van de oprichters van Netsociety.

Pothof ziet bij concurrenten de focus op Europese expansie. “Dat is vaak moeilijker dan het lijkt.” Netsociety, het marketingbureau van ex-Google’ers, is zelf aanwezig in Nederland en België. “Deze thuismarkt, daar blijven we ons ook op richten.” Maar om niet buiten de boot te vallen bij pitches op Europees niveau van multinationals, moest zijn bedrijf een andere oplossing zoeken. "Deze partnership is een manier om onze adverteerders met internationale activiteiten gebruik te laten maken van lokale expertise in de verschillende landen”, aldus Pothof.

Bigmouthmedia had vooralsnog geen kantoren in Belgie of Nederland. “Het is voor hun een kans om de Benelux mee te pakken.” Pothof noemt de internetmarketingmarkt in Nederland en Belgie competitief. “Het is moeilijk om daar als buitenstaander voet aan de grond te krijgen.”

Bigmouthmedia heeft meer dan 200 mensen in dienst, verspreid over 12 internationale kantoren. Klanten zijn onder meer British Airways, Tesco en eBay.

Nieuwe klanten

Met het partnership hoopt Pothof de Nederlandse klanten die internationaal opereren beter te kunnen bedienen. Hij denkt hiermee ook makkelijker nieuwe Nederlandse klanten binnen te halen die internationaal werken. “Met name de Nederlandse multinationals hebben hier behoefte aan. Zij willen de leiding in hand houden en dan is het prettig als de activiteiten gecentraliseerd worden vanuit het basisland, de thuismarkt.”

Als voorbeeld van een klant waar de twee bedrijven al op samenwerken noemt hij Transavia. “Hiervoor werken we al samen met Bigmouthmedia. Wij doen de Benelux en zij de rest, maar de coördinerende rol ligt bij ons.” Andere klanten waar beide bedrijven bij betrokken zijn, zijn Hotels.com, TW Steel en Spil Games.

Te grote ambities

Het is een strategische beslissing. Wereldwijde dekking zit er voor Netsociety niet in. “Dat is meer aan Bigmouthmedia gelegen. Wij willen ons niet verslikken in te grote ambities. Bovendien kunnen we nog veel marktaandeel winnen in Nederland en België”, aldus Pothof.

Deel dit bericht

5 Reacties

Sjoerd

Breaking news! …

Eylard Wurpel - wingmate

Zo hoor je nog 's wat nieuws…

Holger

Gefeliciteerd mannen!

Hans

Uitstekend uitgewerkt maar bijzonder dat Netsociety met zo'n spectaculaire vorm van concurrentievervalsing kon wegkomen: met het klantenbestand van je voormalig werkgever (Google) in rap tempo alle interessante klanten bij naam en toenaam kennen en benaderen. De zittende directie (Marc Duijndam) zat nog net lang genoeg om potentiele PR brandjes te blussen. Zo brutaal dat niemand de suggestie durfde te maken…

Barrie de Vries

@Hans: Je hebt natuurlijk gelijk, maar het is een paar jaar na dato wel een beetje een ouwe koe. Wat is precies je punt?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond