Deel dit artikel
-

Volvo Ocean Race Game is beste advergame

UnitedGames heeft met het online spel Volvo Ocean Race Game een award gewonnen voor beste advergame. De virtuele zeilrace heeft bij de meer dan 220.000 spelers wereldwijd volgens de jury een echte brand value weten te creëren voor het merk.

De succesvolle advergame wist in de categorie ‘Best Advergame’ de concurrenten Little Chicken Game Company en Woendend & Soepel te verslaan.

Volgens een woordvoerder van UnitedGames stevige concurrentie. Al kan hij wel begrijpen waarom het Volvo-spel heeft gewonnen. "Er hebben meer dan 220.000 mensen actief meegedaan. We hebben een enorm aantal bereikt. Die gamers vormden een hechte community."

Negen maanden konden de gamers online tegen elkaar zeilen. De eerstvolgende fysieke Volvo Ocean Race is pas weer in 2011.

UnitedGames wil de actieve community niet lastig gaan vallen met advertenties. "Maar we denken er wel over na om een alternatieve race te organiseren in de tussentijd tot de eerstvolgende fysieke race weer van start gaat. We willen deze community tevreden houden. En wellicht willen ze hiervoor betalen. Het gaat er natuurlijk ook om dat wij een boterham kunnen verdienen."

UnitedGames denkt met de award een stuk naamsbekendheid te hebben gekregen. "We willen graag door. Daarvoor hebben we bekendheid nodig bij het publiek en de Nederlandse game-industrie", aldus de woordvoerder.

Marijn Harinck over Volvo Ocean Race Game from Redactie Emerce on Vimeo.

Begin september nam Bwin, een van Europa’s grootste gokbedrijven, nog een meerderheidsbelang in UnitedGames. Het online Volvo Ocean Race Game zette het bedrijf uit Wormerveer op de kaart.

Bij de Dutch Game Awards 2009 vielen meer bedrijven in de prijzen. Zo won onder meer Flakboy van het Hilversumse Spil Games, met een netwerk dat bestaat uit meer dan 50 spelletjessites in ca. 20 talen, een award voor de beste online game.

Bron foto: dchousegrooves (CC)

Deel dit bericht

1 Reactie

gert hans

"De virtuele zeilrace heeft bij de meer dan 220.000 spelers wereldwijd volgens de jury een echte brand value weten te cre?ren voor het merk." Hoe weet de jury dat? Hebben ze die mensen geinteviewd?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond