Deel dit artikel
-

Sittards bedrijf verkoopt online advertentieruimte CNN

CNN is een exclusieve overeenkomst aangegaan met het Nederlandse mediabureau eXigoMedia. De online advertentierumte op CNN.com, CNNMoney.com en CNN Mobile voor de Nederlandse markt wordt verkocht door het Nederlandse bedrijf.

CNN zet in op regionaal advertentiebeleid. Het gaat in dit geval dan ook om de verkoop van advertenties voor de lokale advertentiemarkt in Nederland. De advertenties zijn enkel in Nederland te zien via de lokale isp’s. De overeenkomst is aangegaan voor onbepaalde tijd.

"Het is het eerste bedrijf in Nederland waar we op deze manier mee werken", aldus een woordvoerder van CNN. Dat is mede ingegeven door de grote populariteit van CNN.com onder Nederlandse bezoekers. "Nederland staat ‘vaak’ in de top 5 van bezoekers aan CNN.com. Die populariteit geeft aan dat het ook te exploiteren is."

Het bedrijf uit Sittard richt zich op internationale merken die begeleidt worden in lokale, Europese markten. Met deze strategie heeft eXigoMedia nieuwszender CNN weten binnen te halen.

Europese en mondiaal opererende bedrijven worden door verkopers in Duitsland, Engeland en Frankrijk overgehaald om reclame te kopen. Om de effectiviteit van crossmediaal adverteren aan te tonen, gebruikt CNN biometrische proeven, eye tracking-methodes en peilingen.

CNN.com wordt dagelijks bezocht door 25 miljoen unieke bezoekers. Hoeveel daarvan uit Nederland komen is niet bekend.

Deel dit bericht

2 Reacties

Durk van Hijum

Als NL vaak in de top 5 staat moet het aantal bezoekers ook wel bekend zijn lijkt me, lijkt me een zinvolle toevoeging op het artikel. Wellicht dat eXigoMedia daar nog wat over kan zeggen?

Sebastiaan Schepers

In de afgelopen 6 maanden varieerde het bereik in Nederland tussen de 323 duizend en 565 duizend unieke bezoekers. Deze data komt voort uit Omniture.  We hebben inmiddels de eerste boeking vor CNN vanuit Nederland binnen, namelijk een campagne voor ING die op 30 November aanstaande van start gaat. CNN heeft een groot C-Suite bereik met voornamelijk mannen 40+. Met de release van de nieuwe interface van CNN zijn er een flink aantal nieuwe advertentie mogelijkheden bijgekomen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond