Deel dit artikel
-

Na Doubleclick met Shopwiki Europa in

ShopWiki, de Amerikaanse productzoekmachine van de voormalige topmannen bij Doubleclick, richt zich op de Europese markt. Na 4 andere landen in Europa, is nu een site geopend voor de Nederlandse markt.

Onder meer voormalig Doubleclick CEO Kevin Ryan, maar ook Doubleclick-collega’s Dwight Merriman en Eliot Horowitz, zijn nog voor de overname door Google van Doubleclick in Shopwiki gestapt.

Het verdienmodel van Shopwiki is gebaseerd op affiliates. Volgens eigen zeggen zit het verschil in het feit dat ze niet ‘enkel werken met affiliates’. "Wij nemen iedereen op", aldus een woordvoerder. Dat zou garant moeten staan voor een onafhankelijk aanbod.

ShopWiki scant met een webcrawler het web om de productinformatie van webshops te verzamelen. Op dit moment zijn er volgens de productzoekmachine 11 duizend webshops doorzocht en 9 miljoen producten verzameld. Het bedrijf beweert de enige vergelijkingssite te zijn die alle webshops automatisch en onbetaald opneemt.

Bij de oprichting in 2005 ging de site van start met een soort ‘wiki-model’, meer gericht op het sociale aspect. Daar is de organisatie inmiddels vanaf gestapt. "Of dit model met een meer sociaal aspect nog in de toekomst terug gaat komen, weten we momenteel niet."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond