Deel dit artikel
-

Motomedia neemt Routenet op in portfolio

Het online automotive netwerk breidt uit met Routenet en gaat de advertentieruimte verkopen voor de online routeplanner.

De routeplanner trekt 2,3 miljoen unieke bezoekers per maand. Door de samenwerking groeit het maandelijks bereik van het Motomedia netwerk naar 3,4 miljoen bezoekers.

De samenwerking houdt meer in dan de advertentieruimte die verkocht wordt. “We zijn bezig met een redesign van Routenet. Daarbij integreren we content en andere concepten. Bezoekers op de routeplanner kunnen bijvoorbeeld zien hoeveel het kost om een bepaalde route te rijden. Wanneer ze een kenteken invullen, dan kan via Zomoto, ook in ons portfolio, een reëlere inschatting gemakt worden van de kosten van de route aan de hand van de auto die ze rijden”, aldus Marque Joosten, medeoprichter van Motomedia. Ook wordt bijpassende content andere sites eventueel doorgeplaatst wanneer dit relevant is.

Joosten ziet de grote spelers op dit moment vooral bezig met traditionele rubrieksadvertenties. “Ik denk dat er veel meer mogelijk is om informatie richting de consument te krijgen. Bijvoorbeeld in het oriënterende proces bij de aanschaf van een nieuwe auto.”

Kwaliteit versus kwantiteit

Voorheen verkocht Webads de advertentieruimte voor Routenet. “Wij houden ons alleen bezig met automotive advertising en bedenken concepten die we over het hele netwerk uitrollen een aanbieden aan adverteerders. In plaats van over verschillende websites zoveel mogelijk bereik te garanderen voor een lage prijs, zoeken wij naar kwalitatief bereik met creatieve concepten”, aldus Joosten.

Het netwerk van Joosten kent onder meer titels als Zomoto, Auto.nl en Autoblog.nl. In totaal expoiteert het internetbedrijf nu 7 titels.

Bron foto: tronics (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond