Deel dit artikel
-

Omzet 2009 Mirabeau blijft gelijk

De omzet van internetbureau Mirabeau over 2009 bleef gelijk aan dat van voorgaand jaar, 15 miljoen euro. “De gemiddelde besteding van onze klanten nam af, we moesten hard aan de bak om er opdrachten bij te krijgen”, aldus directeur Adjan Kodde.

De gemiddelde investering per opdrachtgever nam af en verplichtte het internetbureau, dat zichzelf marktleider noemt, tot een grotere druk op sales. Het resultaat is positief, maar de nettowinst valt desondanks lager uit dan in 2008. Exacte cijfers worden niet vrijgegeven.

Vooralsnog blijft Mirabeau positief. Voor 2010 gaat het bedrijf uit van 20 procent omzetgroei. "We merken dat bedrijven zich nu afvragen hoe ze verder moeten. Ze worden door de markt gedwongen om nieuwe proposities te vinden en meer omzet te genereren en kosten te besparen. Internet wordt met dit in het achterhoofd steeds vaker breder ingezet. Daar verwachten we groei uit", aldus Kodde.

Kodde meent zelfs in economische moeilijkere tijden nog voordeel te hebben gehad van de focus op de zakelijke kant van het internet: "Door iedereen te doordringen van het belang van meetbare doelstellingen, hebben we onze bijdrage in het bedrijfsresultaat van onze opdrachtgevers concreet inzichtelijk kunnen maken."

Het bedrijf laat weten dat het denkt de positie van marktleider, op basis van omzet, ondanks het ontbreken van groei, te behouden en in sommige gevallen te hebben versterkt.

Het Nederlandse internetbureau, zag de omzetgroei de afgelopen twee jaar afnemen. Nam de omzet in 2007 nog toe met 60 procent naar 13 miljoen en in 2008 toe met 20 procent naar 15 miljoen, het afgelopen jaar bleef de omzet steken op 15 miljoen. Het bedrijf vertoonde sinds de oprichting in 2001, tot 2008, een jaarlijkse groei van rond de 60 procent. Bij Mirabeau werken 200 mensen verdeeld over vijf kantoren. Het hoofdkantoor bevindt zich in Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond