Deel dit artikel
-

Myngle sluit deal met KLM voor kwaliteitstraffic

KLM geeft klanten de kans om een gratis les bij online taalinstituut Myngle te boeken. Myngle hoopt door de samenwerking met deze speler in de reisbranche kwalitatieve klanten binnen te halen.

Vooralsnog gaat het om een eenmalige actie. Tijdens de Werelddeal Weken van KLM kunnen reizigers die een ticket boeken, een gratis les nemen bij de taalschool en 20 procent korting ontvangen op online taalcursussen. Mocht de respons goed zijn, dan wil Myngle, de online marktplaats voor taalstudenten en -docenten, in de toekomst verder kijken naar andere opties voor samenwerking met KLM.

"Voor KLM is het interessant omdat zij kunnen laten zien dat ze een innovatieve speler zijn. En ze bieden de klant een toegevoegde waarde", aldus Marina Tognetti, mede-oprichter van Myngle.

Of er plannen zijn om dergelijke samenwerkingen aan te gaan met andere spelers uit de reisbranche, als bijvoorbeeld touroperators, dat wil Tognetti niet zeggen. "Voorlopig werken we nauw samen met KLM. Er is wel potentie voor spelers uit deze branche om een samenwerking aan te gaan. Het is een goede doelgroep."

Myngle denkt hier nieuwe klanten uit te krijgen die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in taallessen. Cijferbezoek aan de site wil Tognetti niet kwijt. "De concurrent kijkt mee. Wij zijn redelijk vooruitstrevend. Iedereen die met talen te maken heeft, kijkt wat wij doen." Wel geeft ze aan dat een eerder artikel in het inflight tijdschrift van KLM voor ‘high quality traffic’ heeft gezorgd. "Het zijn mensen die echt interesse in talen hebben. De taalindustrie en de reisindustrie staan dicht bij elkaar."

Tognetti wil niet zeggen dat Myngle een gebrek aan klanten heeft, maar: "Het kan altijd meer. We willen meer naamsbekendheid." In dat licht kijkt de online taalschool ook rond in de recruitment- en banenindustrie. "Dat is ook de doelgroep die we willen bereiken. Het zijn professionals die zich willen ontwikkelen." Er is hier nog ‘niks rond’, dus veel kan de mede-oprichter nog niet uit de doeken doen.

Myngle sloot eerder met One.lv, een sociaal netwerk uit Letland, en The Local, een expat community met 850.000 leden, uit Zweden een samenwerking. Net als een een strategische samenwerking in India met NDTV, een nieuwsbedrijf dat uitbreiding zocht met digitale diensten. Myngle verzorgde het taalonderwijs op een co-branded site.

Deel dit bericht

2 Reacties

Edo van Santen

Myngle's mede-oprichter Egbert van Keulen liet dit al doorschemeren in zijn interview over ondernemerschap, waarin hij uitlegt hoe Myngle is ontstaan en gegroeid. Voor zie meer wil weten, kijk deze video: http://talkedo.tv/index.php?videoid=dOAHWEO5

Yang Chi Wang

Volgens mij is talenonderwijs een aflopende zaak.Via tools als Google translate kun je prima in je eigen taal communiceren met anderstaligen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond