Deel dit artikel
-

Baidu en Rakuten investeren in online warenhuis

De Chinese zoekmachinegigant Baidu en Japans grootste speler op het gebeid van e-commerce, Rakuten, slaan de handen ineen en investeren 4,3 miljard yen om een online warenhuis te openen voor de Chinese internetgebruiker.

De twee sluiten een joint venture om gedurende drie jaar het warenhuis (PDF) op te zetten en uit te bouwen. Rakuten, eigenaar van de het Japanse online warenhuis, Rakuten Ichiba, zal de grootste aandeelhouder worden met 51 procent. Googles concurrent Baidu heeft de resterende 49 procent in handen.

Het warenhuis moet snel op poten gezet worden, in de tweede helft van 2010 zal het de deuren openen. Naast kleine en middelgrote bedrijven, is het de bedoeling dat ook grote Chinese en wereldwijde merken hun producten tegen lage prijzen aanbieden in het totale assortiment.

Het B2B2C-warenhuis gaat zich richten op diensten voor B2B als B2C. Met de naamsbekendheid van Baidu in China en de expertise van Rakuten met e-commerce, hopen de twee spelers een groot stuk van de markt in te nemen.

Op dit moment wordt de e-commercemarkt in China voornamelijk geleid door C2C-initiatieven. Verwacht wordt dat de B2C-markt in e-commerce zich snel zal ontwikkelen.

Bron foto: nicolasnova (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond