Deel dit artikel
-

Interactieve videobanner belooft hoge conversieratio

Online videospeler Quadia Web TV, biedt adverteerders een videobanner waarin complete trailers van films kunnen worden afgespeeld met verschillende call-to-action-functies. “De bedoeling is dat deze banner een hogere conversieratio op moet leveren. De ROI op video moet verhoogd worden en er is kans om meer interactieve inhoud in een banner te tonen”, aldus Nico Verspaget, algemeen directeur van het bedrijf.

Hij vervolgt: "We hebben gesproken met mediabureaus ook zij zien dat veel partijen investeren in online video. Het probleem is alleen hoe die content ingezet moet worden, of hoe het gedistribueerd moet worden." Volgens de algemeen directeur heeft een enkele adverteerder een sterk sociaal media netwerk dat de content verspreidt, maar in de meeste gevallen is men afhankelijk van het aantrekken van bezoekers naar de eigen website. " Hiervoor wordt bijvoorbeeld een bannercampagne ingezet."

De interactieve videobanner zorgt voor de distributie van een of meerdere video’s met call-to-action functies binnen bestaande ad server-oplossingen.

In België is de banner van Quadia Web TV al in gebruik voor een marketingcampagne van de Gazet van Antwerpen, het Belang van Limburg en Disney. Er komen nog twee partijen bij, een merk dat zich bezighoudt met huishoudelijke materialen en een merk dat zich bezighoudt met vakantiereizen. Namen geeft Verspaget nog niet vrij.

Verspaget: "Klanten kunnen in de banner hun videocontent ontsluiten. Vaak is het niet mogelijk om wisselende content in een banner te plaatsen. In de Disney-actie draaien nu complete trailers van films in de banner. Meestal kom je niet verder dan een loop van 15 seconden. Het is ook zo gemaakt dat de hele activiteit in de banner afgehandeld kan worden, bijvoorbeeld een invulformulier, gerelateerd aan de video. De gebruiker hoeft niet meer naar een andere pagina te worden geleid." Andere call-to-actions-functies zijn ook mogelijk, zoals het direct plaatsen van een bestelling in de banner.

Volgens Verspaget willen mediabureaus een generieke banner, waarbij per video wordt gekeken welke actie wordt gestart. "Ze willen niet voor elke adverteerder een banner maken en dan pas besluiten welke content er wordt opgeslagen." Mediabureaus helpen hun klanten om de ROI van hun investeringen in online video te verhogen. Aan adverteerders wordt een extra kanaal geboden om videocontent te tonen aan haar doelgroepen.

Bron foto: trialsanderrors (CC)

Deel dit bericht

8 Reacties

Michel

Leuk initiatief, kan dit soort zaken ook alleen maar steunen! Maar uhh.. wat is het unieke eraan? Wat is het verschil met Rich Media providers?

Jerry Dur

Michel, het mooie aan deze banner is dat adverteerders direct vanuit hun video database content kunnen ontsluiten. Ze creeren dus een gedistribueerde online zender met volwaardige content. Geen loops, pre-rolls, etc. De adverteerder bepaalt met 1 druk op de knop wat wordt aangeboden aan de kijkers. Tevens kan per video ingesteld worden hoe de kijker binnen de banner kan reageren. Dus per video kan een andere call-to-action worden geactiveerd afgestemd op de inhoud van de video.

danny at easyconcepts dot kom

jannemieke, is het komkommertijd of zo?

Anne

Flash banners met audio en video bestaan toch al langer? volgens mij is dit niets nieuws. Het call-to-action heb ik echter nog niet eerder gezien en lijkt mij wel een handig middel voor bedrijven om te gaan gebruiken.

Jerry Dur

Anne, flash banners met audio en video bestaan inderdaad al langer, dat is dus ook niet iets nieuws. Het nadeel van een flash banner met voornamelijk video is het formaat in Mb. Onze techniek maakt het mogelijk dat probleem te omzeilen door live te streamen i.p.v. het eerst volledig moeten downloaden van het filmpje. Dit scheelt dus behoorlijk wat bandbreedte. Daarnaast is de interactiviteit die ontstaat door het gebruik van onze banner techniek veel hoger.

Michel

Beste Jerry,Ik moet er toch weer even op reageren.Heb je enig idee hoe een rich media/video banner werkt? zeggen de termen initial load, progressive download. streaming je iets?Precies… niet eerst downloaden en dan pas bekijken, dat deden we in 1999.Maar goed iets anders:Kan je me vertellen waarom door de gebruik van jullie techniek de interactiviteit met de banner VEEL hoger is? en vergeleken met wat? Alvast bedankt!Groet,Michel

Koos Koets

@Jerry Dur, dat is natuurlijk niet helemaal waar, je kunt ook gewoon progressive streamen, dat is welliswaar "niet echt" streaming, maar geeft wel het gewenste effect dat niet eerst het hele bestand hoeft te worden geladen, overigens zijn Banners nou juist net iets waar progressive veel geschikter is, immers het kost geen server platform, en je wilt het bestand juist vanaf het begin bekijken. Kan je misschien eens wat uitgebreidere informatie geven waarom jullie juist voor streaming kiezen, en niet voor progressive?

Michel

oh en nog even terugkomen op je eerste reactie aan mij (wel zo netjes) Dus als ik het goed begrijp hangen jullie een CMS achter een tag waarin door de adverteerder diverse video's kan plaatsen en met 1 druk op de knop live kan zetten? Dan blijft mijn vraag staan, wat is er uniek aan en wat is het verschil met Eyeblaster, Doubleclick RM, Adrime e.d.?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond