Deel dit artikel
-

‘Grote kansen voor merken met mobiele apps’

“Steeds meer grote merken laten eigen mobiele applicaties bouwen. Zo bieden ze de consument nuttige informatie op niet-indringende wijze”. Rob Conway van de mondiale GSMA-club juicht meer commercie op mobiel internet toe.

Tijdens zijn openingstoespraak stak de voorzitter van de GSMA de hand uit naar grote nationale en internationale merkadverteerders. “Negen van de tien mobiele applicaties zullen in de toekomst gratis blijven, maar íemand zal de ontwikkelaars moeten betalen. Ik verwacht dat advertising hier de drijvende kracht wordt.

Dat is goed nieuws voor merken, omdat zij onder eigen label nuttige informatie op niet-indringende wijze kunnen verspreiden. Mensen gaan minder televisie kijken en pakken vaker hun mobiele telefoon. Daarom is analytics ook zo’n belangrijk thema aan het worden. Er zijn helaas nog te weinig goede case studies”.

Conway gaat ervan uit dat het aantal draagbare computers met internet, zoals laptops en tablets, het aantal smartphones in 2013 zal overtreffen. “Dat jaar markeert het omslagpunt. Dan zijn er 1,82 miljard connected pc’s versus 1,78 miljard telefoons met internet”.

Deel dit bericht

1 Reactie

Milko van den Wollenberg

Altijd knap dat die researchers op basis van aannames aantallen kunnen voorspellen 3 jaar in de toekomst…. Wij vinden het prima; des te meer wireless devices er zijn des te meer mensen wireless VoIP kunnen gebruiken…… Fijne dag.Milko van den Wollenberg / XeloQ Communications

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond