Deel dit artikel
-

Nominaties zoekmachinemarketingprijs bekend

Interneteffect, Traffic4U en Jeroen.com zijn genomineerd voor de Speld met respectievelijk de klanten Agis, HolidayCars en Landal GreenParks.

Volgens de juryleden is het Interneteffect bij Agis gelukt om de interne organisatie mee te krijgen in de overgang van push naar pull marketing. Traffic4U kreeg een pluim van de jury voor de ingezette search-managementvaardigheden bij Holidaycars. De organisatie miste inzichten in haar intern opgezette search campagnes die groter en complexer waren geworden. Jeroen.com werd geprezen om zijn heldere visie die voor Landal Greenparks werd neergezet. Volgens de jury getuigt de inzet van het attributiemodel van begrip van wat er in realiteit online gebeurt. Het toont veel duidelijker aan waar de search campagne daadwerkelijk iets bijdraagt.

De prijs voor zoekmachinemarketing, voorheen Speld in Hooiberg, wordt uitgereikt tijdens de Search Engine Strategies Amsterdam 2010. De genomineerden geven op 18 maart een presentatie, waarna de winnaar bekend wordt gemaakt.

De inzendingen zijn niet gelimiteerd tot een case. De inzendingen werden beoordeeld op behaalde resultaten en de bijdrage aan zoekmachinemarketing. Naast cases kwamen ook tools, onderzoeken en andere innovaties op het gebied van zoekmachinemarketing aan bod.

Deel dit bericht

3 Reacties

Barrie de Vries

Jemig. Leuk voor Jeroen, Kees Jan en Traffic4u dat ze genomineerd zijn maareh: waar zijn bureau's als Tribal, Onetomarket, Checkit, en Netsociety? En Search Result, dat (op basis van Emerce imago onderzoek) overal roept dat ze nummer 1 Search bureau zijn in Nederland? Dienen ze cases in en worden ze niet genomineerd of vinden ze het bij voorbaat geen goed idee om hun werk door specialisten te laten beoordelen?

Rob Elings

Goed punt Barrie…! Iemand met antwoorden hier?

Barrie de Vries

@Rob: het volgende heb ik inmiddels via 'the grapevine'. Onetomarket en Checkit hebben cases ingediend (hulde hiervoor), maar hebben de nominatie niet gehaald. Tribal heeft momenteel even andere dingen aan het hoofd. Jammer voor ze en begrijpelijk dus.  Blijft over Netsociety en Search Result. Hebben beiden geen case. Netsociety zegt binnen 2 jaar marktleider te worden in de Benelux. Search Result zegt al 2 jaar het nummer 1 Search bureau te zijn van Nederland. Iedereen die het met mij eens is dat dit blaaskaken (of een ander mooi ouderwets woord) zijn, nodig ik van harte uit om dit hieronder te delen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond