Deel dit artikel
-

TripIt ontvangt investering van 7 miljoen

TripIt, de gratis netwerksite waarmee de reiziger zijn reis kan organiseren, heeft 7 miljoen dollar opgehaald in een derde investeringsronde.

Het geld wordt gebruikt om de otnwikkeling van de cloud-based webdienst te versnellen. Daarnaast moeten er nieuwe mobiele diensten komen en zakelijke samenwerkingen met internationale bedrijven.

TripIt heeft in totaal 13,1 miljoen dollar investeringsgeld opeghaald sinds de start. De eerste ronde in 2007 bracht 1 miljoen dollar op, de tweede ronde 5,1 miljoen dollar. Investeerders in de derde ronde zijn onder meer Azure Capital Partners en OATV, waarbij de laatste opnieuw geld in de start-up steekt.

Aan GigaOm laat TripIt weten dat er in januari dit jaar 230.000 reizen zijngepland op het platform, tegen 70.000 in dezelfde maand in 2009.

TripIt integreerde het afgelopen jaar nog met onder meer LinkedIn, Facebook en Plaxo. Er werd in dat jaar een betaalde dienst uitgerold en er kwamen gratis mobiele applicaties voor de iPhone, Android-toestellen en Blackberry-apparaten.

Tot de lancering van het premium abonnement had de site weinig inkomsten naast het standaard advertentiemodel. Met de lancering van TripIt Pro moest daar verandering in komen. Bij TripIt houdt de reiziger, simpel gezegd, online zijn reisschema bij. Deze is ook mobiel uit te lezen.

Een van de nieuwe features in het betaalde model houdt de vlucht in de gaten. Bij vertragingen, afmeldingen of een verandering van de instapgate, krijgt de betaalde gebruiker een sms. Bij eenmalig aanmelden gebeurt het voor elke vlucht, van elke vluchtmaatschappij, die de gebruiker opneemt in zijn reisoverzicht op TripIt. Bij vliegtuigmaatschappijen die dit aanbieden, moet de reiziger zich meerdere keren aanmelden bij de verschillende maatschappijen.

Het betaalde model kost de gebruiker 69 dollar per jaar.

Deel dit bericht

1 Reacties

Gijsbert Anthony

In dit model zitten zeker nog wat target marketing mogelijkheden. Naast de informatie van vluchten etc kunnen relevante actuele zaken zo met locaties verbonden zijn. Eventueel kun je hier ook target advertising in gaan zetten.  Om snel te groeien ben ik wel benieuwd naar directe integratie zodat het concept wordt in plaats van een toepassing anders zie ik toch dat zo'n dienst eerder een geintegreerd onderdeel wordt bij grote aanbieders.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond